پیروزی یک بر صفر مراکش مقابل پرتغال در روز شنبه و صعود این کشور به مرحله نیمه نهایی جام جهانی، واکنش‌های گسترده‌ای در افریقا و کشورهای عرب درپی داشته است.

مراکش نخستین تیم افریقایی و از کشورهای عربی است که به نیمه‌نهایی این رویداد بزرگ جهانی راه پیدا می‌کند.

خوشحالی و پایکوبی از ورزشگاه قطر و شهرهای مختلف مراکش فراتر رفته و در خیابان‌های شماری از کشورهای عرب و افریقایی از جمله لیبی، ساحل عاج، عربستان، امارات و مناطق فلسطینی نیز پیروزی و صعود این تیم به نیمه نهایی جام جهانی جشن گرفته شد.

هواداران تیم مراکش همچنین در خیابان های پاریس، لندن و نیویورک نیز تجمع کرده و به جشن و پایکوبی پرداختند.

به دنبال پیروزی تاریخی تیم ملی مراکش در جام جهانی، هزاران هوادار این تیم در خیابان شانزه‌لیزه پاریس تجمع کردند و به شادی پرداختند. اما پس از شکسته شدن شیشه برخی مغازه‌ها و همچنین وقوع چند آتش‌سوزی، پلیس فرانسه با مداخله خود تلاش کرد تجمع را متفرق کند.

مراکش تاکنون با شگفتی‌سازی‌های پی درپی توانسته است به مرحله نیمه نهایی جام جهانی برسد.

در مرحله گروهی جام جهانی، مراکش توانست در گروه خود متشکل از کشورهای مانند کراوسی و بلژیک به عنوان سرگروه صعود کند و در ادامه اسپانیا، قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ را هم شکست دهد.

حذف انگلیس

فرانسه نیز با پیروزی دو بر یک مقابل انگلیس به جمع چهار تیم پایانی جام جهانی صعود کرد. فرانسه در مرحله بعدی با مراکش بازی خواهد کرد.

فرانسه در بازی روز شنبه توانست در دقیقه ۱۷ با گل اورلین شوامنی در نیمه اول بازی پیش افتد. اما در نیمه دوم، هری کین در دقیقه ۵۴ از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند. ولی در ادامه بازی اولیویه ژیرو در دقیقه ۷۸ برای دومین بار دروازه انگلیس را باز کرد. این بازی با نتیجه دو بر یک به پایان رسید.