موسسه اموال اتحادیۀ میهنی کردستان اعلام کرد مقر موسسه رسانه‌ای چاودیر را پس گرفته‌اند و از این پس از این مقر برای انجام ماموریتهای سازمانی از آن استفاده خواهند کرد و این مکان به یک نهاد دیگر اختصاص داده خواهد شد.

به گزارش رسانه خبری کانال ۸، موسسه مالی اتحادیه میهنی کردستان با انتشار بیانیه‌ای ضمن توضیح علت پس گرفتن مقر دفتر رسانه‌ای چاودیر در شهر سلیمانیه اعلام کرد این مکان جز املاک اتحادیه میهنی است و مسئول آن دیگر به این حزب تعلق ندارد.

مقر موسسه چاودیر در محله مهندسان در شهر سلیمانیه واقع شده است و مسئول آن ملابختیار بود که قبلا مسئولیتهای مختلفی در داخل حزب اتحادیه میهنی کردستان برعهده داشت.

لازم به ذکر است ملا بختیار در این رابطه گفت: “هر گونه حمله‌ای به من اوج بی‌وفایی و نقض آزادی هاست” و تصریح کرد که من یکی از کسانی هستم که خانواده‌ی مام جلال به من بدهکار هستند. خود مام جلال به من بدهکار است. پسران مام جلال هم چیزی نبوده‌اند که بگویم آنان به من بدهکار هستند. آن‌ها بر روی سفره‌ی حاضر نشسته‌ و با نقشه و توطئه‌ و کودتا در کنگره‌ی پنجم اتحادیه‌ی میهنی را در اختیار گرفته‌اند.

شایان ذکر است پس از انتشار بیانیه موسسه اتحادیه میهنی کردستان مرکز فرهنگی چاودیر نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد یک نیروی کوماندو به این مرکز یورش برده و به محافظان را مرخص کردند و تمام وسایل این دفتر را ضبط کردند.

دفتر فرهنگی چاودیر اعلام کرد این اقدام را محکوم می‌کنیم و آن را یک تحول خطرناک بر علیه آزادی قلم و اندیشه می‌دانیم.