نمایش تصاویر بر روی برج‌های مسکونی یا رنگ‌آمیزی آب حوض‌ها و فواره‌ها در شهر به رنگ قرمز، رنگ خون. ایرانی‌ها باوجود «سرکوب مرگ‌بار توسط حکومت» صرفا با مجهز بودن به یک تلفن ساده و استفاده از یک‌سری تاکتیک‌ها، برای «ادامه‌دار شدن تجمع‌های اعتراضی» که پس از مرگ مهسا امینی، در ایران ازسرگرفته شده، تلاش می‌کنند.

خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد که در پی کشته‌شدن مهسا، دختر کرد بیست‌ودو ساله ایرانی در شانزدهم سپتامبر، برانگیخته‌شدن خشم عمومی سبب شده تا اعتراضاتی عظیم در ایران شکل گیرد. این خبرگزاری تصریح کرده که پس از اعتراضات سال ۱۳۹۸ که در پی افزایش قیمت بنزین در ایران به راه افتاده‌بود، این بزرگترین مجموعه اعتراضاتی است که رخ می‌دهد.

مهسا امینی روز بیست‌ودوم شهریور امسال به‌دلیل نقض «قوانین سخت‌گیرانه پوشش اسلامی» توسط «پلیس امنیت اخلاقی» در تهران بازداشت شد و در پی آن جان باخت.

باوجود محدودیت‌هایی که توسط مقامات ایران اعمال شده و دسترسی به اینترنت و در نتیجه شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی هم‌چون اینستاگرام و واتس‌اپ را محدود می‌کند، کاربران جوان اینترنت همچنان موفق می‌شوند راهی بیابند که فیلم‌های تظاهرات را انتشار دهند.

به‌گفته این خبرگزاری، اعتراض‌ها اکنون در ایران وارد یک مرحله تازه شده‌است. در یکی از ویدئوها رانندگان در تهران در حمایت از معترضان بوق می‌زنند و با خودروهای‌شان جاده‌ها را می‌بندند تا سرعت استقرار نیروهای امنیتی را کاهش دهند، اما مامورها با استفاده از موتورسیکلت، از راه‌بندان عبور می‌کنند.

در این ویدئوها همچنین می‌توان دید که نیروهای امنیتی برای شناسایی رانندگان، پلاک خودروها را درمی‌آورند و برخی از آن‌ها با تفنگ‌های ساچمه‌ای و «فشنگ‌های رنگی» به تظاهرات‌کنندگان شلیک می‌کنند، تا بعدا بتوانند آن‌ها را ردیابی کنند.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که برای مقابله با سرکوب، جوانان ماسک بر صورت می‌گذارند و لباس‌های کلاه‌دار می‌پوشند، همچنین تلفن‌های همراه خود را در «حالت هواپیما» قرار می‌دهند تا شناسایی نشوند. راه دیگر برای شناسایی‌نشدن نیز این است که آن‌ها رخت‌هایی اضافی به‌همراه دارند، تا به جای لباس‌هایی که بر آن رنگ‌پاشی شده، بر تن کنند.

در یکی دیگر از ویدئوهای هم‌رسان شده در شبکه‌های اجتماعی، معترضان یک «دوربین مداربسته شهری» را در سنندج، مرکز استان کردستان که مهسا امینی اهل آن‌جا است، نابود می‌کنند.

از دیگر فعالیت‌های گزارش‌شده این است که برخی، دور از میادین اصلی شهر گردهمایی‌هایی کوچک‌تر را برپا می‌کنند.  

همچنین دیده‌شده که برخی افراد راه‌هایی محتاطانه‌تر را برای اعتراض‌کردن یافته‌اند. از جمله آن، خلاقیتی است که یک هنرمند به‌کار گرفت. او در تهران، آب یک حوض بزرگ را به رنگ قرمز درآورد، تا انعکاس‌دهنده «سرکوبی خون‌بار و مرگ‌بار» باشد.

در همین راستا، دانشجویان هنر در یکی از دانشگاه‌های تهران نیز ویدئویی ساختند که در آن دست‌های خود را در هوا بلند کرده و به‌ رنگ قرمز آغشته کرده‌بودند.

در این میان، اعضای گروه هکر «عدالت علی» به یک برنامه زنده تلویزیونی که از «سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران» پخش می‌شد، حمله کرده و تصویری از «رهبر انقلاب» علی خامنه‌ای را که در شعله‌های آتش است، برای بینندگان به‌نمایش گذاردند. 

همچنین در ویدئویی که این هفته در فضای مجازی منتشر شده، چهره مهسا امینی بر روی برجی در شهرک اکباتان، محله‌ای در قلب پایتخت ایران، انعکاس داده شده‌است.

در برخی از کلاس‌های درس، دختران دانش‌آموز شهامت به‌خرج داده، پشت به دوربین و پس از برداشتن روسری، انگشت میانی خود را مقابل پرتره‌های رهبر جمهوری اسلامی می‌گذارند.  

در ویدئویی دیگر که روز چهارشنبه منتشر شد، دو زن بی‌‌حجاب در خیابانی در غرب پایتخت ایران دیده می‌شوند که مردم را مقابل تابلویی که روی آن نوشته شده است «آغوش غمگینان» در آغوش می‌گیرند.

شادی صدر، مدیر سازمان غیردولتی «عدالت برای ایران» که در لندن مستقر است، در توییتر نوشته‌است: قیام ادامه دارد، اما به‌دلیل محدودیت‌های شدید دسترسی به اینترنت، ویدیوهای کمتری را می‌بینیم.
امید معماریان، یک خبرنگار ایرانی ساکن آمریکا نیز به خبرگزاری فرانسه گفته‌است که معترضان در تظاهرات با شعار «مرگ بر دیکتاتور» خواهان پایان جمهوری اسلامی هستند. او می‌گوید که آن‌ها موفق شده‌اند تا ماشین سرکوب جمهوری اسلامی را که برای سرکوب اعتراضات مردمی و تظاهرات دانشجویی، آموزش دیده، از کار بیاندازند.
به‌نظر هنری روم، کارشناس امور ایران که در انستیتو واشنگتن، کار می‌کند، این جنبش اعتراضی احتمالا تا مدت زیادی ادامه خواهد داشت.
او به خبرگزاری فرانسه گفته‌است: دولت روش‌هایی تثبیت‌شده‌ دارد، از جمله مانند خشونت، بازداشت، قطع اینترنت و ارعاب. به‌گفته این کارشناس، اما در وضعیت فعلی، نه دولت و نه معترضان قادر نیستند تا بر چالش‌هایی که توسط طرف مقابل ایجاد شده، غلبه کنند.
هنری روم می‌گوید: این نشان می‌دهد که اعتراضات و خشونت کنونی، می‌تواند برای مدت‌های طولانی ادامه یابد.