احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی گفته است که در یک نزاع گروهی در شهر مشهد، ۱۹ نفر از شهروندان، ۸ نفر از طرفین نزاع مسلحانه و یک سرباز پلیس زخمی شده‌اند. به گفته او شروع نزاع بر سر «ادعای مزاحمت» برای یک دختر جوان بوده است.

به گفته او چند روز قبل به نیرو‌های انتظامی بخش احمد‌آباد مشهد گزارشی از یک تیراندازی خونبار و درگیری مسلحانه گرفتند.

آقای نگهبان گفته اولین گروه گشت انتظامی به میدان لاله فرستاده شد ولی افراد «شرور» به طرف خودروی پلیس هم آتش گشودند و یکی از افسران پلیس از ناحیه چشم هدف قرار گرفت و زخمی شد. بر این مبنا گلوله‌های ساچمه‌ای از تفنگ‌های وینچستر و دولول در تیراندازی استفاده شده است.

این فرمانده پلیس گفت نیروهای ویژه به دلیل «اهمیت و حساسیت ماجرا» به مُلک‌آباد اعزام شدند و بعد از انتقال مجروحان به مراکز درمانی مشهد، در تحقیقات پلیس با بررسی دوربین‌های مداربسته روشن شد که آغاز نزاع به‌خاطر ادعای ایجاد مزاحمت برای یک دختر جوان بوده است.

آقای نگهبان افزوده است که پلیس توانست در مدت کمتر از ۲۴ ساعت ۱۸ تن از متهمان درگیری در این نزاع را در نقاط مختلف شهر مشهد دستگیر و یک نفر را هم در منطقه مُلک آباد بازداشت کردند.

به گفته او در بررسی‌های مقدماتی مشخص شده است وقتی ادعای ایجاد مزاحمت از طرف پسر جوانی برای دختری از طرف‌های مقابل درگیری بازگو می‌شود، دو تن از نزدیکان دختر با شمشمیر و قمه به این جوان در یک خواربار فروشی حمله می‌کنند. یکی از نزدیکان پسر جوان با اطلاع از وضعیت نزدیکانش را فرا خوانده و با حضور تعدادی از طرف‌های مقابل نزاع مسلحانه خونبار آغاز می‌شود.

به گفته پلیس طرف نزاع برای ایجاد رعب و وحشت به سمت مردم تیراندازی کردند. پلیس می‌گوید از این افراد ۳ قبضه سلاح شکاری وینچستر و دولول کشف کرده است و ۵ فروشگاهی هم که پلیس می‌گوید طرف‌های نزاع از آنها برای درگیری استفاده کردند پلمب شده است.

روزنامه همدلی سال گذشته در گزارشی نوشت که استان خراسان رضوی پس از تهران بالاترین آمار نزاع را دارد.

بنابراین گزارش آمار مراجعه به پزشکی قانونی در سال گذشته حاکی از افزایش نزاع بوده است.

مجید موسوی راد، مدیرکل مددکاری اجتماعی و مشاوره پلیس ایران هم در بهمن ماه گفت: «آمار‌ها نشان می‌دهد که خشونت و نزاع در جامعه افزایش پیدا کرده است. سالانه ۶ میلیون پرونده در کلانتری‌های کشور تشکیل می‌شود. این آمار، بدی است.»

البته رئیس پلیس آگاهی تهران ماه گذشته گفت: «افزایش وقوع جرایم را تایید نمی‌کنیم. آمار زورگیری و جرایم خشن رو به کاهش است.»