عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، در افشاگری خود از پرونده فساد مس رفسنجان، به «آپارتمان شهرک بنفشه، پژو ۲۰۰۸ و خودروی ۲۰۷ برای دوستان رسانه‌ای» اشاره کرد.
این اطلاعات پیش از این در شبکه‌های اجتماعی به محمدحسین میثاقی، مجری برنامه‌های ورزشی صداوسیما نسبت داده شده بود و نخستین بار است که عضو کمیته انضباطی فدراسیون (بدون ذکر نام) به آن اشاره می‌کند.

رضا جاودانی، عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره پرونده فساد گسترده فوتبال ایران به فوتبال ۳۶۰ گفت: «به یک مجری معروف صداوسیما ماشین دادند که اکنون گم شده. بخشی از پول گم شده در مس رفسنجان صرف این شده که در شمال برای این افراد پارتنر برای رابطه غیرمشروع بیاورند»

فوتبال ۳۶۰ در برنامه‌ای به ابعاد مختلف پرونده فساد گسترده در فوتبال پرداخته. در بخشی از این برنامه، رضا جاودانی گفت: «هفتاد میلیارد تومان در ساخت ورزشگاه رشوه داده اند. از سهیل مهدی شنیدم که گفته بود مشاور می خواستند اما طبق ماده ۷۲ نباید ارکان فدراسیون سمت‌هایی این‌چنینی بگیرند. ۷۵۰ سکه به دستور مربی سابق مس رفسنجان و از سوی علی علیزاده بین افراد مختلف پخش شده است.»

عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: «به یک مسئول سازمان لیگ که از طریق اقوام نزدیک چند داور به این داورها پول داده شده است. ۴۰۰ سکه در سه صرافی به دلار برای داوران تبدیل شده است. عروس داورها شماره حساب داشتند و ارز ها را تبدیل کرده اند. سه تا صرافی بازجویی کرده اند سکه ها را تبدیل به دلال و یورو کرده اند.»

او گفت: «در بحث رسانه، در شهرک بنفشه کرج یک خانه به یکی از اهالی رسانه به علاوه یک دستگاه پژو ۲۰۰۸ داده شده است. به یکی از تهیه کننده برنامه‌های ورزشی ساعت رولکس ۶۰۰ میلیون تومانی دادند. به همان تهیه کننده یک واحد تجاری در میدان پالیزی‌ هم اهدا شد که من از این موضوع اطلاع داشتم.»

جاودانی گفت: «فدراسیون فوتبال در جریان یک سری مسائل قرار نگرفته. بحث فراتر از گرفتن ماشین و زمین و آپارتمان است. روابط خارج از عرف در این فساد بوده؛ ۶ میلیارد تومان پول جادوگر داده شده است. بخشی از پول گم شده در مس رفسنجان صرف این شده که در شمال برای این افراد پارتنر برای رابطه غیرمشروع بیاورند!»

عادل فردوسی‌پور هم دراین‌باره گفت: «مبلغ ۲۵۰ میلیون از یک باشگاه لیگ برتری به حساب یک خانم در شمال رفته است. پیگیری که کردند، این خانم گفت از من برنج خریدند و بعدا مشخص شد اینطوری پول ها را خارج می کردند!»
او گفت: «در همین فصل، در یکی از هفته‌ها ۸۶۰ میلیون تومان رشوه داده شد. فدراسیون فوتبال قطعا درگیر این موضوع است. سایر باشگاه‌های لیگ برتری هم احتمالا درگیر خواهند بود و مس رفسنجان تنها وسط این ماجرا نیست. سکه دادند و در جیب یک برنامه رفت.»

جواد خیابانی، مجری و گزارشگر شبکه سوم تلویزیون جمهوری اسلامی، که پیش‌تر ادعاهای مختلفی درباره فساد در فوتبال ایران انجام داده بود، امروز در یک برنامه تلویزیونی گفت: «چرا بزرگنمایی می‌کنید؟ در پرونده فساد مس رفسنجان هفت نفر درگیرند اما ۷۰۰ تا اسم آوردند!»
خیابانی که پیش‌تر گفته بود به عمد وی‌ای‌آر را به ایران نمی‌آورند تا نتایج را به‌گونه‌ای که می‌خواهند، دربیاورند، در ادامه گفت: «یک روزنامه به نقل از افشاریان گفته بود که ۱۵ مسابقه تبانی بوده. دروغ مطلق است. به صراحت می‌گویم چنین چیزی نیست. تسویه حساب شخصی نکنیم.»
خیابانی در ادامه گفت: «من گفتم ساختار فوتبال فاسد است. بدون اسم بردن. ژیمناستیک فاسد نیست؟ والیبال فاسد نیست؟ شما ۵۰ میلیون تومان به من بدهید با یک عکس سه در چهار، صبح به شما کارت مربیگری درجه یک فدراسیون را می‌دهم!»
جواد خیابانی پس از اظهاراتش درباره فساد در فوتبال ایران، از سوی کمیته اخلاق به عنوان مطلع به این کمیته دعوت شد اما از حضور در جلسه کمیته اخلاق امتناع کرد.