تارا حسین رئیس مشترک نهضت آزادی در خصوص تصمیم شورای عالی قضایی عراق مبنی بر لغو فعالیت حزب آنان اعلام کرد به این حکم اعتراض خواهیم کرد زیرا یک حکم کاملا سیاسی است و مبتنی بر اطلاعات غلط است و دستهای خارجی و خیانتکار در پشت آن قرار دارند.

به گزارش رسانه خبری آوینه، شورای عالی قضایی عراق حکم لغو مجوز فعالیت حزب نهضت آزادی جامعه کردستان، حزب آزادی دمکرات ایزدی، جبهه مبارزات دمکراتیک، را صادر کرد. نهضت آزادی، عصر روز سه شنبه در این باره کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد.

در این کنفرانس تارا حسین  رئیس مشترک نهضت آزادی جامعە کردستان اعلام کرد در پایان شب گذشته شاهد خبری در شبکه‌های اجتماعی بودیم که در آن عنوان شده بود شورای عالی قضایی عراق حکم ممنوع الفعالیت بودن سه حزب سیاسی از جمله نهضت آزادی جامعه کردستان را صادرکرده است، در حالیکه این حزب در تاریخ ۲۰۱۴/۱۰/۱۷ تاسیس شده است و در زمینه‌های مدنی فعالیت داشته است و همچنین از نهاد امور سیاسی و کمیسیون عالی انتخابات عراق مجوز فعالیت را کسب کرده است، ما با مشاهده این حکم شوکه شدیم.

تارا حسین در ادامه تصریح کرد: ما اطلاع قبلی در خصوص اتخاذ این تصمیم نداشته‌ایم و هیچگونه اخطاری به عنوان هیئت مدیره نهضت آزادی مبنی بر این که چنین پرونده سیاسی بر علیه ما تنظیم شده است و امکان استفاده از حق دفاع از خود به ما ابلاغ شده باشد، دریافت نکرده‌ایم، اتخاذ این تصمیم دادگاههای عراق را زیر سؤال می‌برد، ممکن نیست یک حزب سیاسی رسمی که به هیچ عنوان مرتکب عمل غیر قانونی نشده است و اعضایش قوانین را نقض نکرده‌اند و کوچکترین لغزشی هم نداشته‌ است تصمیمی این چنین بر علیه آن صادر شود.

وی اشاره کرد: ما چنین اتهاماتی را تکذیب می‌کنیم و معتقدیم که این تصمیم غیر قانونی است و آن را تخلف بزرگ سیاسی و قانونی قلمداد می‌کنیم، ما به این منظور مدرک در اختیار داریم در حالی که هیچگونه مدرکی هم بر علیه ما وجود ندارد.

تارا حسین افزود: نهضت آزادی از هیچ حزب و گروه و جناحی پول و منابع مالی دریافت  نکرده‌ است، به جز همکاری و مشارکت مردم و حق عضویت اعضایش، سالیانه یک ماه را برای دریافت کمکهای مردمی اختصاص می‌دهیم، حتی تنها حزبی هستیم که منابع مالی ما تا به این حد شفاف و روشن هستند، این تصمیم، خلاف اصول و احکام اولیه ماست. کسانی که در کشاندن اشغالگران به داخل خاک اقلیم کردستان دست دارند باید محاکمه شوند، ما خطاب به نخست وزیر و رئیس جمهور عراق اعلام می‌کنیم ثابت کنید که نهضت آزادی در کجا مرتکب عمل غیر قانونی شده است؟ در واقع ما مخالف هر گروه و حزبی هستیم که خارجی و مخالف تشکل‌های عراقی باشد.

تارا حسین تاکید کرد: ما یک نیروی غیرنظامی و دمکراتیک هستیم و مجوز قانونی داریم و آماده رویارویی با هر گونه تهمت و افترایی هستیم و از طریق قانونی و وکلای خود با این تهمتها روبرو خواهیم شد.

وی افزود: در پایان نیز به همه احزاب سیاسی در عراق و اقلیم کردستان اعلام می‌کنیم که چنین روندی خطرناک است و محدود کردن آزادی فعالیتهای سیاسی است و از آنها می‌خواهیم که موضع گیری کنند و این مسئله را به دقت پیگری نمایند زیرا این تصمیم یک تصمیم کاملا سیاسی است و مبتنی بر اطلاعات غلط می‌باشد و دستهای خارجی در پشت آن دخیل هستند.