درر پی حمله با خمپاره و توپخانه سنگین از مناطق تحت کنترل گروه‌های وابسته به ایران در حومه دیرالزور که منجر به یازده غیرنظامی، از جمله شش کودک شد و خانه‌های روستای «دحله» را هدف قرار داد.ند، مدیریت خودگردان ضمن متهم کردن دولت سوریه به نادیده‌گرفتن، نقض جدی و مکرر حاکمیت سرزمین سوریه اعلام کرد که این دولت به ایجاد ناآرامی در مناطق باثبات اقدام می‌کند.

مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت سوریه حاکمیت سرزمین سوریه را نادیده گرفته و به ایجاد ناآرامی در مناطق باثبات اقدام می‌کند. به نوشته آژانس خبری هاوار، مدیریت خودگردان درباره حملات نیروهای تحت حمایت دولت مرکزی سوریه به دیرالزور بیانیه‌ای را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است که دولت سوریه آنچه در دیگر مناطق سوریه اتفاق می‌افتد و نقض جدی و مکرر حاکمیت سرزمین سوریه محسوب می‌شود را نادیده می‌گیرد و  به جای آن به ایجاد ناآرامی در مناطقی که  صلح وجود دارد اقدام می‌کند. در ادامه این بیانیه آمده است که دولت دمشق در توافق با دولت ترکیه و سایر نیروها می خواهد با حمایت از نیروهای تحت حمایت خود، هرج و مرج ایجاد کند و تلاش‌ها برای برقراری صلح را با اختلال مواجه کند.

در این بیانیه، AANES یادآور شد که یک سال پیش حملاتی با هدف از بین بردن اراده مردم دیرالزور و نهادهای اجتماعی و قبایل واقعی آن انجام شد، اما این حملات شکست خورد و افزود: «روز جمعه در ساعات بامداد در منطقه الدحله در حومه شرقی دیرالزور کشتاری علیه غیرنظامیان انجام شد که بیشتر آنها کودک بودند، بیش از ۱۱ تن کشته و بیش از ۵ تن نیز مجروح شدند.»

در پایان این بیانیه ضمن تسلیت به خانواده جان‌باختگان و آرزوی شفای مجروحان آمده است: «بار دیگر اعلام می‌کنیم که اراده مردم دیرالزور قوی‌تر از طرح نابودی ارزش‌های آنان است. ما با اراده مردم خود از همه اقشار در مقابل سیاست‌های مشخصی ایستاده‌ایم که کاملا بر اساس خواسته‌های دولت ترکیه است و از جامعه جهانی و کمیته‌های حقیقت‌یاب می‌خواهیم تا مسئولیت خود را در برابر این حملات انجام دهند.»