رسانه‌های اسرائیل ادعا کردند که میلاد حیدری، عضو کشته‌شده سپاه پاسدارن در سوریه از هادیان «عملیات ضد اسرائیلی» بوده است.

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحرونوت»، روز جمعه نوشت که افسر میلاد حیدری بخشی از دستگاه اطلاعاتی سپاه پاسداران بوده که در «هدایت عملیات ضد اسرائیلی در سوریه» نقش داشته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساعاتی پس از حمله هوایی اسرائیل به حومه دمشق با انتشار بیانیه‌ای، کشته‌شدن آقای حیدری را تأیید و بدون اشاره به رتبه نظامی، او را «مستشار نظامی» در سوریه معرفی کرد.

در این بیانیه به مرگ احتمالی نیروهای بیشتر ایران اشاره نشده بود، اما گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه که از بریتانیا فعالیت می‌کند، به نقل از «منابع موثق» اعلام کرد که در حمله اخیر، پنج افسر سپاه ازجمله یک فرمانده ارشد کشته شده‌اند.

در همین حال شبکه سعودی العربیه نیز اعلام کرد که اسرائیل در حملات اخیر، انهدام قطعات الکترونیک و تراشه‌هایی را که برای دقیق‌تر کردن موشک‌ها کاربرد دارد، هدف قرار داده است.

وزارت خارجه سوریه در واکنش به حمله اخیر اسرائیل در بیانیه‌ای این کشور را متهم کرد که عامل «حملات وحشیانه» ضمن «همدستی با گروه‌های تروریستی» در سوریه است، اما به مرگ نیروهای نظامی ایران در این بمباران‌ها اشاره نکرد.

اسرائیل تاکنون درباره حملات روزهای اخیر به سوریه سکوت کرده، این در حالی است که در موارد متعدد مشابه در گذشته به‌طور تلویحی مسئولیت حملات را با عنوان مقابله با گسترش نفوذ نظامی ایران و متحدان تهران در منطقه می‌پذیرفت.

از سوی دیگر، گزارشگران نظامی شبکه‌های تلویزیونی اسرائیل جمعه‌شب اعلام کردند که کشته شدن میلاد حیدری، برنامه از پیش‌طراحی‌شده برای هدف قرار دادن شخص او نبوده، بلکه از پای‌درآمدن این افسر سپاهی بخشی از عملیات پیاپی و منظم منتسب به ارتش اسرائیل در تقابل با «تثبیت نظامی ایران» در اطراف اسرائیل است.

خبرگزاری دولتی ایرنا، میلاد حیدری را ۳۲ ساله و از نیروهای «فرماندهی سایبری» سپاه معرفی کرده است.

سپاه پاسداران و وزارت خارجه ایران روز جمعه در بیانیه‌های جداگانه «سکوت» جامعه جهانی در برابر حملات اسرائیل به سوریه را نکوهش کردند. سپاه هم‌چنین از این حملات با عنوان «شرارت‌» نام برد و اعلام کرد که پاسخ به آن‌ها «بی‌تردید» در راه است.

در این میان، روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» نوشت که الی کوهن، وزیر خارجه این کشور در دیدار ۱۱
فروردین با همتایان خود از قبرس و یونان از دولت‌های این دو کشور خواست با اقدام علیه سپاه پاسداران، به اتحادیه اروپا برای تروریستی نامیدن سپاه کمک کنند.

ملاقات سه‌جانبه وزیران خارجه در نیکوسیا چند روز پس از آن صورت گرفت که یک بیانیه کم‌سابقه سازمان موساد اسرائیل تأیید کرد به یونان در بازداشت دو مهاجر پاکستانی به ظن «هدایت شدن از سوی ایران» برای حمله به اسرائیلی‌ها در این کشور کمک کرده است.

پلیس یونان روز هشتم فروردین بازداشت دو پاکستانی را تأیید کرد. رسانه‌های یونان آن‌دو را مهاجرانی که پنج سال است در آن کشور به‌طورغیرقانونی اقامت و کار کرده‌اند، معرفی کردند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در یونان «گزارش ساختگی در قالب سناریوی ناشیانه» از سوی اسرائیل را رد کرد و آن را «تلاشی برای سرپوش گذاشن بر تحولات داخلی» اسرائیل نامید.