مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت در خطبه‌های نماز جمعه امروز زاهدان گفت : «زندانی را نباید تحقیر و اذیت کرد. باید به هر انسانی احترام گذاشت. همه انسان‌ها کرامت دارند. این کارها را دین نمی‌گوید.»

به گفته آقای عبدالحمید «فشار آوردن به زندانی حرام است. نباید به زندانی توهین کرد. اعتراف اجباری ضایع کردن حق زندانی است. این تعلیم اسلام و دین نیست.»

او خطاب به مسئولان حکومتی گفت: «منتقدان را زندانی نکنید. انتقاد علاج کشور است. بیشترین مشکل از این پیدا شده که درهای انتقاد بسته شده است. اهل قلم و روزنامه نگاران باید آزاد باشند که اشکالات را بیان کنید.»

آقای اسماعیل زهی ارزش حکومت را ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«در خدمت به خلق و گرفتن حق مظلوم» دانست و گفت « این حکومت ارزش دارد. اما اگر مردم حکومت را نخواهند ارزشی ندارد.»

آقای عبدالحمید با اشاره به ملاقاتش با سی صد نفر از مجروجان «جمعه خونین» زاهدان گفت: «بعضی‌ها چشم ندارند، پایشان قطع شده است. قطع نخاع شده‌اند. عاملین این اقدامات باید محاکمه شوند.»

هشتم مهر ۱۴۰۱، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی از داخل یک کلانتری در زاهدان به تجمع اعتراضی مردم این شهر بعد از نماز جمعه و در اعتراض به «تجاوز یک فرمانده پلیس به یک دختر نوجوان» تیراندازی کردند. سازمان عفو بین‌الملل این واقعه را «مرگبارترین کشتار» از زمان آغاز اعتراضات مردمی خوانده است.

پس از جمعه خونین زاهدان که به کشته شدن ده‌ها شهروند معترض در زاهدان انجامید، اعتراضات در این شهر و دیگر شهرهای استان افزایش یافته و تاکنون دستکم پس از هر نماز جمعه ادامه یافته است.