ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی روز جمعه اعلام کرد که در عملیات خود در جنوب شهر «مارب» در شبانه روز بیش از آن ١٨٠ تن از شورشیان حوثی کشته شده‌اند. نبردها در اطراف این شهر استراتژیک شمال این کشور که در چهارراه ارتباطی با جنوب قرار دارد، در روزهای اخیر به کشته شدن صدها تن از شبه نظامیان شورشی و نیروهای نظامی انجامیده است.  

ائتلاف نظامی یمن تحت هدایت عربستان سعودی از طریق آژانس خبری رسمی این کشور روز جمعه ١۵ اکتبر اعلام کرد که در ٢٤ ساعت پیش از آن در اطراف مارب ٤٠ عملیات گوناگون علیۀ شورشیان حوثی به اجرا گذاشته که «براثر آن ١٠ خودروی نظامی منهدم و بیش از ۱٨٠ عنصر تروریست» کشته شده‌اند.

مارب تنها شهر بزرگ شمال این کشور که هنوز درکنترل نیروهای دولتی قرار دارد، از فوریۀ گذشته در مرکز نبردهای گسترده با نیروهای شورشی حوثی تحت حمایت ایران است که این شهر را در محاصرۀ خود دارند.

حوثی‌ها در هفته‌های اخیر حملات به این شهر را تشدید کرده و ائتلاف نظامی حامی دولت یمن نیز با بمباران‌های هوائی تلاش می‌کند از سقوط این شهر بدست شورشیان جلوگیری کند. بر اساس گزارش‌های ائتلاف، بر اثر این بمباران‌ها در روزهای اخیر صدها تن از شبه نظامیان کشته شده‌اند.

اطلاعات اعلام شده از سوی ائتلاف و آژانس خبری عربستان از سوی منبع دیگری تائید نشده است. شورشیان حوثی در بارۀ تلفات خود گزارشی ارائه نمی‌کنند.

سازمان ملل متحد روز پنجشنبه خواستار برقراری آتش بس در مارب در شمال، استان شبوه در جنوب و نیز شهر البعیده در مرکز این کشور شد تا شرایط انتقال کمک‌های انسان دوستانه به مردم غیرنظامی فراهم شود. هماهنگ کنندۀ امور انسان دوستانۀ سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای، برقراری آتش بس را برای «عبور ایمن غیرنظامیان و کارکنان امدادرسان و نیز تخلیۀ زخمی‌ها و انتقال کمک‌ها» ضروری شمرد.

جنگ میان نیروهای دولتی و شبه نظامیان حوثی برخوردار از حمایت ایران از سال ٢٠١٤ به این سو به مرگ ده‌ها هزار تن و بویژه غیرنظامیان منجر شده و بگزارش سازمان ملل، مردم این فقیرترین کشور شبه جزیره عربستان را در آستانۀ قحطی قرار داده است.