بهنام موسیوند و سهیل عربی، دو زندانی سیاسی پس از انتقال به بند قرنطینه زندان رجایی‌شهر کرج اعتصاب غذا کردند

به گزارش سایت حقوق بشری هه‌نگاو، این دو زندانی سیاسی روز سه‌شنبه، پس از آن‌که توسط ماموران زندان رجایی‌شهر کرج مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به بند قرنطینه زندان منتقل شدند به نشانه اعتراض دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

یک منبع آگاه در این باره به هه‌نگاو گفته است که آقایان موسیوند و عربی پس از اعتراض به بازرسی بدنی توسط ماموران زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و هر دو از ناحیه شکم و بیضه آسیب دیده‌ و سپس با دستور الله‌کرم عزیزی، رئیس زندان رجایی‌شهر به بند قرنطینه منتقل شده‌اند.

آقای موسیوند سال ۹۶ در تهران بازداشت و به بند وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و در سال ۹۸ به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به ۵ سال حبس و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم و این ‍حکم در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عیناً تایید شد.

آقای عربی نیز در سال ۹۲ به خاطر انتشار مطالبی در فیس‌بوکش از سوی سپاه پاسداران بازداشت و ابتدا به اتهام «سب‌النبی» به اعدام محکوم شد، این حکم اما در دادگاه تجدیدنظر به هفت سال و نیم زندان، «دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی» و «دو سال ممنوع‌ الخروجی» تغییر کرد.

اعتصاب غذای این دو زندانی سیاسی در حالی صورت می‌گیرد که فرنگیس مظلوم، مادر آقای عربی در روزهای گذشته طی ابلاغیه‌ای جهت اجرای حکم حبس به اجرای احکام دادسرای اوین احضار شده است.

خانم مظلوم پیشتر بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم از طریق ارتباط گیری با سازمان مجاهدین خلق» به یک سال حبس تعزیری و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و به نفع گروه های معاند نظام» به ۶ ماه حبس و مجموعا به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.