خبرگزاری دانشجو از بازداشت قاسم بهرامی، ملقب به «شیدای همدانی» شاعر منتقد جمهوری اسلامی به هنگام خروج از کشور در مرز ماکو خبر داده است.

این خبرگزاری وابسته به بسیج دانشجویی بدون اشاره به منبع خبر اعلام کرده است که بازداشت آقای بهرامی شامگاه شنبه، ۲۵ دی در حالی صورت گرفته که او «با کمک یک گروهک وابسته به سرویس‌های خارجی به‌دنبال خروج از کشور از مرز ماکو» بوده است.

در ادامه این خبر بدون اشاره به جزئیات بازداشت آقای بهرامی از او به عنوان «متهم فراری» نام برده شده و ادعا شده است که او «دارای چندین سابقه زندان به جرم قاچاق مواد مخدر، شرارت و جعل» بوده و اخیرا برای «کسب شهرت و پناهندگی» اقدام به «توهین به مقدسات» کرده است.

آقای بهرامی پیشتر به دلیل انتشار ویدیوهایی که در آن‌ها اقدام به خواندن سروده‌های انتقادی خود از جمهوری اسلامی کرده بود، در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی به چهره شناخته‌شده‌ای تبدیل شده بود.

او در جنجالی‌ترین ویدیوی‌ خود که تابستان امسال منتشر کرد، پس از خواندن شعری در نقد علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، اقدام به آتش زدن عکس او کرد.

در پی انتشار این ویدیوها او در تاریخ ۲۴ شهریور امسال توسط نیروهای امنیتی در مشهد بازداشت و پس از دو ماه بی‌خبری از محل نگهداری، وضعیت سلامتی و علت بازداشت، ۲۳ آبان با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.