علاوه بر تجمع‌های اعتراضی گسترده در نقاط مختلف ایران در پی جان باختن مهسا امینی، قربانی حجاب اجباری، شمار قابل توجهی از زنان ایرانی در روزهای گذشته به نشانه اعتراض روسری‌های خود را در اماکن عمومی شهرهای مختلف کشور از سر برداشتند.

بر اساس ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، علاوه بر زنانی که در مناطق کُردنشین در جریان اعتراض‌های خیابانی اقدام به برداشتن روسری از سر کرده‌اند، شماری از زنان در تجمع‌های اعتراضی روز دوشنبه در تهران نیز دست به این کار زدند.

علاوه بر این در روزهای گذشته برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئوهایی از آتش زدن روسری‌های خود به نشانه‌ اعتراض منتشر کردند.

همچنین برخی نیز اعلام کرده‌اند که در پیوستن به حرکت‌های اعتراضی ضد حجاب اجباری، ساعت‌ها بدون روسری در مراکز عمومی و برای انجام امور روزانه حضور پیدا کرده‌اند.

دو بازیگر زن ایرانی، کتایون ریاحی و شبنم فرشادجو، نیز در اعتراض به حجاب اجباری و همچنین محکومیت جان باختن مهسا امینی، تصاویری از خود بدون حجاب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند.

نخستین بار روز ۲۶ شهریور، زنان سقزی در مراسم خاکسپاری مهسا امینی به نشانه اعتراض در آرامگاه این شهر روسری از سر برداشتند.

علاوه بر این‌ها، برخی مخالفان حجاب اجباری نیز در روزهای گذشته به نشانه اعتراض ویدئوهایی از کوتاه کردن موهای خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که از جمله آن‌ها آناهیتا همتی، بازیگر سینما و تلویزیون، بوده است.