سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه۱۱ آبان گزارش روزنامه آمریکایی «وال‌استریت‌ جورنال» درباره تهدید فوری از جانب ایران برای حمله به اهدافی در خاک عربستان را «خبرسازی مغرضانه» خواند.

ناصر کنعانی اظهار داشت: «‌این‌گونه خبرسازی‌های مغرضانه از سوی برخی محافل غربی و صهیونیستی با هدف ایجاد فضای منفی علیه جمهوری اسلامی ایران و تخریب روندهای مثبت جاری با کشورهای منطقه صورت می‌گیرد.»

روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال روز گذشته گزارش داده بود که عربستان سعودی اطلاعاتی را با آمریکا به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد حمله ایران به اهدافی در خاک عربستان قریب الوقوع است.

علاوه بر وال استریت جورنال، یک مقام آمریکایی هم روز گذشته به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته بود که اطلاعات دریافتی حاکی از احتمال انجام این حمله در آینده نزدیک یا ۴۸ ساعت آینده است.

در همین زمینه، یک مقام دیگر به شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت اطلاعات مبادله شده بین ایالات متحده و عربستان سعودی نشان می‌دهد که ایران احتمالا در حال برنامه‌ریزی برای یک حمله قریب‌الوقوع به زیرساخت‌های انرژی در خاورمیانه، به ویژه در عربستان سعودی است.

به گفته مقامات سعودی، ایران درصدد است با هدف منحرف کردن افکار عمومی از اعتراضات داخلی، حملاتی را به عربستان سعودی و اربیل عراق انجام دهد.

ایران از اواخر ماه سپتامبر با ده‌ها فروند موشک بالستیک و پهپادهای مسلح شمال عراق را هدف قرار داده و در یک مورد نیز جنگنده‌های آمریکایی یک پهپاد ایرانی را که به سمت اربیل در حرکت بود، منهدم کردند.