یک مقام ارشد امنیتی بریتانیا روز شنبه ۱۴ آبان گفت پرتاب بطری آتش‌زا به اداره مهاجران در بندر «دوور» در هفته گذشته با انگیزه «تروریستی» و از سوی «جناح راست افراطی» صورت گرفته است.

به گزارش رویترز، تیم جک، هماهنگ‌ کننده ارشد در مرکز ملی مبارزه با تروریسم در بریتانیا، این امر را خبر داد. به گفته این مقام بریتانیایی، کشورش آن حمله را در ردیف رویدادهای مظنون به تروریستی مورد تحقیق قرار داد.

رسانه‌های بریتانیا خبر داده بودند که یک مهاجم سفیدپوست روز ۸ آبان پس از پرتاب بطری آتش‌زا به اداره جدید مهاجرت در «دوور» خود را در محلی دورتر با طناب حلق‌آویز کرد و جان خود را از دست داد.

پلیس پس از دسترسی به جسد این مرد ۶۶ ساله احتمال داده بود که انگیزه‌های ناشی از تنفر از مهاجران و برتری پنداشتن سفیدپوستان عامل این کار او بود. تحقیق در خصوص عمل منتسب به این مرد نیز به واحد ضد تروریسم در پلیس واگذار شد.

اداره مهاجرت در بندر «دوور» پرونده آن دسته از پناهجویانی که را که با عبور از کانال مانش از فرانسه به بریتانیا می‌رسند، بررسی می‌کند.

ارزیابی شده دستکم ۴۰ هزار پناهجوی غیرقانونی در ده ماه گذشته از راه مانش با قایق‌های کوچک و تحمل خطرات زیاد، خود را به امید زندگی در بریتانیا به این کشور رسانده‌اند.

سویلا براورمن، وزیر کشور بریتانیا در حالی که خود فرزند یک خانواده هندی‌تبار است، و شماری دیگر از وزیران دولت لیز تراس و ریشی سوناک، نخست‌وزیر کنونی، فرزندان خانواده‌های مهاجران به بریتانیا هستند، گفته بود که کشور با هجوم پناهندگان روبه‌رو شده است. خانم براورمن بعد از انتقادهای که متوجه وی شد، از این اظهارات عدول کرد.