گزارش‌ها از ایران حاکی از موافقت قاضی پرونده امیرحسین رحیمی، نوجوان ۱۵ ساله‌ای که در اعتراضات کرج بازداشت شده، با آزادی موقت او با فیش حقوقی است.

دبیر سیاسی روزنامه اعتماد این خبر را به نقل از مادر امیرحسین در توئیتر منتشر کرده است.

مهدی بیک نوشت:‌ «با مادر امیرحسین صحبت کردم، حکم آزادی پسر ۱۵ ساله‌اش دستش بود تا امیرحسین‌رو آزاد کنه.»

این خبر پس از گفت‌و‌گوی این روزنامه با خانم نجف، مادر امیرحسین رحیمی، منتشر شد که گفته بود هر چه به قاضی التماس کرده که قرار آزادی پسرش را از ۵۰۰ میلیون تومان کاهش دهد، وی موافقت نکرده است.

این مادر گفته بود که قادر به تامین این وثیقه نیست و پسر ۱۵ ساله‌اش با وجود ساچمه در سر و سینه و شکمش، کماکان در کانون اصلاح و تربیت زندان کچویی است.

به گفته مادر این نوجوان، وکیل تسخیری پرونده پسر وی که همان وکیل تسخیری پرونده محمدمهدی کرمی، متهم ردیف اول پرونده کشته‌شدن یک بسیجی در کرج است، به تلفن‌های او جواب نمی‌دهد، هیچ ملاقات حضوری با وی نداشته و تنها یک بار موفق به برقراری تماس تلفنی با وی شده که در نهایت با رفتار تند وکیل، مکالمه پایان یافته است.

دبیر سیاسی روزنامه اعتماد با انتشار این خبر نوشته که قاضی این پرونده به دلیل «فشارهای مردمی» مجبور به «عقب‌نشینی» شد و این «قدرت مردم را نشان می‌دهد».

مقام‌های جمهوری اسلامی از زمان گسترش اعتراضات به مدارس، شماری از دانش‌آموزان معترض را بازداشت، بازجویی و زندانی کرده‌اند.

دستگاه قضایی ایران به برخی از بازداشت‌شدگان زیر ۱۸ سال اتهام «محاربه» وارد کرده که بر اساس قوانین جمهوری اسلامی می‌تواند به صدور حکم اعدام برای آنها منجر شود.