طی ۴٨ ساعت اخیر، احکام اعدام هریک از فرهاد کریمی، اهل پاوه و سعدالله کریمی سرینی، اهل کرمانشاه با اتهامات “قتل عمد” و همچنین حکم اعدام رستم عباس‌زاده، اهل سلماس با اتهام مرتبط با “مواد مخدر” به ترتیب در زندان‌های کرمانشاه و کرج به اجرا درآمد.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، سحرگاه چهارشنبه ١۴ دی ۱۴۰۱ (٤ ژانویه ٢٠٢٣) احکام اعدام سعدالله کریمی سرینی، ٤٢‌ساله و اهل روستای “سرین” کرمانشاه و فرهاد کریمی (فراح) اهل روستای “کومره” از توابع پاوه، در زندان “دیزل‌آباد” کرمانشاه به اجرا درآمد.

به گفته یک منبع مطلع، فرهاد کریمی ۳ سال پیش به دلیل به عهده گرفتن یک قتل ناموسی که وی انجام نداده بود بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. سعدالله کریمی نیز دو سال پیش به اتهام قتل برادر همسر خود بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.

همچنین، بامداد روز پنجشنبه ١۵ دی ماه ١٤٠١، حکم اعدام رستم عباس‌زاده، ۴۵‌ساله اهل روستای “قزلکند” از توابع سلماس در زندان قزل‌حصار کرج به اجرا درآمد.

همراه با رستم عباس‌زاده، شهروند کُرد، حکم اعدام یک زندانی دیگر به نام مهدی عسگری، ٣٢‌ساله، اهل تهران و دارای دو فرزند با اتهامات مربوط به “مواد مخدر” در زندان قزل‌حصار کرج اجرا شد.

این دو شهروند زندانی، سال ١٣٩۵ به اتهامات مربوط به “مواد مخدر” بازداشت و راهی زندان کرج شدند.

اجرای احکام اعدام این دو زندانی در حالی بود که مقامات زندان آن‌ها را از واپسین دیدار با خانواده‌ها محروم کرده بودند.

خبر اعدام فرهاد کرمی، سعدالله کریمی و رستم عباس‌زاده تاکنون توسط رسانه‌های حکومتی و مراجع قضایی اعلان نشده است.