منابع نزدیک به رضا کشوری، شاعر و نقاشی که اخیرا به پنج سال زندان، دو سال تبعید به خوانسار و ممنوعیت خروج از ایران محکوم شده است، به کمیته عملیاتی نویسندگان ایران (آیواک) خبر داده‌اند که او علاوه بر بیماری ام‌اس در زندان به عفونت شدید ریوی مبتلا شده است.

این منابع گفته‌اند که حال عمومی رضا کشوری یک هفته پس از بازداشت، رو به وخامت گذاشته و از همین رو، به بیمارستان امام علی منتقل شده بود.

به گفته این منابع، به‌رغم تشخیص عفونت شدید ریوی در مورد او از سوی پزشکان و در حالی‌که آقای کشوری به مدت یک هفته «با پابند و دستبند و تحت نظارت سرباز نگهبان» در بیمارستان بستری بوده، ماموران او را به زندان بازگردانده‌اند.

این زندانی سیاسی پیشتر در تابستان امسال بینایی یک چشم خود را به‌طور ناگهانی از دست داده بود و پس از بستری شدن در بیمارستان، اعلام شد که به بیماری ام‌اس مبتلا است.

اظهارات نزدیکان آقای کشوری حاکی است که بینایی او به مدد کورتون درمانی به مرور بازگشته بود. با این حال، همچنان با ضعف عمومی و عضلانی ناشی از ام‌اس دست‌وپنجه نرم می‌کند.

رضا کشوری روز ۲۳ مهرماه امسال در گوهردشت کرج در پی اعتراض به بازداشت چند جوان در اعتراضات خیابانی متاثر از جان باختن مهسا امینی بازداشت شد.

آیواک، منبع خبری این گزارش، کمیته‌ای عملیاتی و جدیدالتاسیس است متشکل از نویسندگانی خارج از مرزهای جغرافیایی ایران که هدف آن، پی‌گیری همه‌جانبه‌ی وضعیت آن دسته از اهالی جامعه‌ی ادبیات است که به هر نحوی قربانی نظام سیاسی حاکم بر ایران شده‌اند و نیز سعی در رهانیدن این افراد از دام سرکوب‌گری.