پلیس اسرائیل روز جمعه ۲۱ بهمن گفت٬ یک مرد فلسطینی با راندن خودرو داخل جمعیت در یک ایستگاه اتوبوس در شهرک یهودی نشین راموت واقع در بخش شرقی اورشلیم (بیت المقدس) باعث مرگ دو نفر و مجروح شدن پنج نفر دیگر شد. راننده خودرو نیز به ضرب گلوله يک پلیس کشته شد.

در پی کشته شدن هفت اسراييلی بر اثر تیراندازی یک نوجوان فلسطينی به سوی جمعیت در نزدیکی یک کنیسه در روز هفتم بهمن تنش در بخش شرقی اورشلیم (بیت المقدس) افزایش یافته است.

به گفته مسئولان سرويس امداد اسرائیل کشته شدگان حادثه روز جمعه یک کودک ۶ ساله و یک مرد بیست و چند ساله هستند و یکی از مجروحان نیز که پسر ۸ ساله ای است تحت عمل سی پی آر (احیای قلب و ریه) قرار گرفته است.

پلیس گفت مهاجم یک مرد فلسطینی سی و چند ساله و ساکن بخش شرقی اورشلیم بود و یک کارآگاه پلیس که در مرخصی بود او را به ضرب گلوله از پای درآورده است.
ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل که از سیاستمداران دست راستی تندرو است در محل حادثه به پلیس دستور داد در تمامی خیابان‌های اطراف محل سکونت مهاجم پست بازرسی دایر کرده و تمامی خودروها را بازرسی کنند.

جنبش حماس و گروه جهاد اسلامی بلافاصله این حمله را ستودند ولی مسئولیت آن را برعهده نگرفتند.

وزیر دفاع اسرائیل نیز دستور داد ۸۷ ساکن فلسطینی بخش شرقی اورشلیم از جمله اعضای خانواده های مهاجمان ساکن این منطقه تحریم اقتصادی شوند و منابع مالی تشکیلات خودگردان فلسطینی برای کمک به خانواده های آن دسته از زندانیان که در حملات به اسرائیل شرکت داشته و یا عضو گروه‌های پیکارجوی فلسطینی هستند، مسدود شود.

قطع کمک مالی به این خانواده‌ها یکی از روش‌های تنبیهی است که دولت اسرائیل در ماه‌های اخیر از آن استفاده می‌کند.

تشکیلات خودگردان فلسطینی می گوید این کمک ها نوعی از پوشش خدمات اجتماعی برای خانواده‌هایی است که منبع درآمد خود را از دست می‌دهند ولی اسرائیل آن را مشوق خشونت می‌داند.