چهار دانش‌آموز در ایالت نوردراین وستفالن قصد داشتند کە “قوانین شریعت”، از جملە تفکیک جنسیتی و اجازه ترک زودتر مدرسه توسط دانش‌آموزان مسلمان در روز جمعه را به اجرا در آورند. پلیس آلمان در حال بررسی این پرونده است.

بر اساس گزارش‌ها چهار دانش‌آموز در شهر نویس ایالت نوردراین وستفالن، قصد اجرای قوانین سختگیرانه شریعت اسلامی در مدرسه را داشتەاند. برخورداری زنان از حجاب اسلامی، تفکیک جنسیتی در کلاس‌های شنا و اجازه ترک زود هنگام مدرسه برای دانش‌آموزان مسلمان به قصد شرکت در نماز جمعه بخشی از طرحی بودە کە این دانش‌آموزان قصد اجرای آن را داشتەاند.

همچنین گفتە می‌شود کە این چهار نفر، دیگر دانش‌آموزان مسلمان کە از دید آنها “مسلمان بد” بودەاند را تحت فشار قرار دادەاند.

از سوی دیگر اشارە شدە کە این دانش‌آموزان در کلاس‌های درس با صراحت اعلام کردەاند کە اعتقادی بە دمکراسی ندارند و تاکید کردەاند کە “زنان بر اساس قوانین شرعی باید پوشیدە باشند”.

مسئولان مدرسه در ماه مارس سال ٢٠٢٣ این موضوع را به پلیس گزارش دادەاند. اما پلیس ایالتی در تحقیقاتی کە تا ماه سپتامبر ادامە داشتە است، نتوانستە علیه این دانش‌آموزان اعلام جرم در ارتباط با جرایم جنایی و سازمان‌یافتە کند.
دفتر دادستانی عمومی ایالت نوردراین وستفالن کە کماکان در حال تحقیق در مورد این پروندە است، گفتە کە احتمالا این دانش‌آموزان با جرایمی همچون تهدید و زورگیری مواجه خواهند شد.

بر اساس گزارش پلیس، همزمان والدین این دانش‌آموزان نیز تحت تحقیق و بررسی قرار گرفتەاند، اما هیچ سرنخی مربوط بە جرایم امنیتی در این‌بارە پیدا نشدە است. پلیس ایالتی این پرونده را به ادارە پلیس جنایی فدرال فرستادە و وزارت کشور و ادارە حفاظت از قانون اساسی آلمان را نیز در این‌بارە مطلع کردە است.

وزیر کشور ایالت نوردراین وستفالن در این ارتباط از والدین خواستە کە این قضیه را جدی بگیرند و در برابر گرایش جوانان به افراط‌گرایی اسلامی هوشیارتر باشند.

گفتە می‌شود کە مدرسه محل تحصیل این دانش‌آموزان نیز به توصیه دولت محلی به اجرای برنامه “راهنما” (Wegweiser)، به منظور مقابلە با اسلام‌گرایی افراطی روی آوردە و از یک متخصص برای اجرای این برنامه آموزشی دعوت بە همکاری کردە است.
اما بر اساس گزارش‌های پلیس، اجرای این برنامه تاکنون موفقیت‌آمیز نبودە است.