زلزله‌ای به بزرگی ۷.۲ درجه بامداد چهارشنبه، ۱۵ فروردین، شرق تایوان را لرزاند و مقام‌های این کشور هشدار سونامی صادر کردند.

گزارش‌های اولیه حکایت از مرگ چهار نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر داشت، اما ساعتی بعد دولت تایوان آمار مجروحان حادثه را ۷۱۱ نفر اعلام کرد.

طبق همین آمار، ۷۷ نفر هم زیر آوار به دام افتاده‌اند.

شبکه‌های تلویزیونی تایوان تصاویری از ساختمان تخریب شده در منطقه هوآلی‌ین در شرق این کشور منتشر کرده‌اند. طبق این گزارش‌ها، شماری از شهروندان زیر آوار گرفتار شده‌اند.

به گفته اداره مرکزی هواشناسی تایوان، این زمین‌لرزه در ساعت هفت و ۵۸ دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت محلی در عمق ۱۵.۵ کیلومتری سواحل شرقی تایوان رخ داد.

رسانه‌های دولتی گفتند که این قدرتمندترین زمین‌لرزه‌ای است که در ۲۵ سال گذشته این جزیره تفریحی و توریستی را لرزاند. برخی منابع بزرگی این زلزله را ۷.۷ درجه اعلام کرده‌ بودند.

در همین حال گزارش‌هایی از قطع برق بیش از ۸۷ هزار شهروند تایوانی منتشر شده است.

نت‌بلاکس که اختلالات اینترنت در جهان را رصد می‌کند نیز اعلام کرد به دنبال زلزله بامداد چهارشنبه ، اینترنت در بخش‌هایی از تایوان قطع شده است.

در پی وقوع این زمین‌لرزه، مقامات ژاپن نیز از ساکنان مناطق ساحلی استان جنوبی اوکیناوا خواسته بودند که به مکان‌های امن پناه ببرند.

برای ساعتی، فرودگاه اصلی در اوکیناوا نیز پروازهای خود را به دلیل هشدار سونامی به حالت تعلیق درآورده بود.