مقام‌های آلمان از ضرب و جرح شدید یکی از اعضای حزب حاکم سوسیال دموکرات این کشور که عضو پارلمان اروپا نیز هست، خبر داده‌اند.

رسانه‌های آلمان می‌گویند ماتیاس اِکه عصر روز شنبه همراه با تیم کارزار انتخاباتی خود برای انتخابات پارلمان اروپا، حین نصب پوستر در شهر درسدن ایالت زاکسن آلمان از سوی چند فرد ناشناس مورد حمله قرار گرفته است.

روزنامه «بیلد» آلمان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت از قول هنینگ هومان رهبر حزب سوسیال دموکرات در ایالت زاکسن گزارش داده که آقای اِکه ۴۱ ساله، دچار شکستگی استخوان شده و به بیمارستان منتقل شده است.

این گزارش می‌افزاید قرار است او تحت عمل جراحی قرار بگیرد و تا دست کم یک هفته در بیمارستان خواهد بود.

نانسی فایزر وزیر کشور آلمان و هم‌حزبی آقای اِکه با انتشار پیامی در شبکه ایکس گفته است اگر ثابت شود این حمله با انگیزه سیاسی بوده است، نشان دهنده «حمله جدی به دموکراسی» است.

خانم فایزر در ادامه تصریح کرد که «ما بُعد جدیدی از خشونت ضد دموکراتیک را تجربه می‌کنیم».

روزنامه بیلد گزارش داده است که یک نامزد دیگر از حزب «سبز» آلمان نیز درست پیش از حمله به آقای اِکه مورد ضرب و شتم افراد نامعلوم قرار گرفته، اما شدت جراحات به حدی نبوده که در بیمارستان بستری شود.

آقای هومان تلویحا جناح راست افراطی را به این حملات متهم کرد و گفت: «سلسله حملات اراذل و اوباش به نامزدهای انتخاباتی احزاب دموکراتیک، حمله به پایه‌های دموکراسی ماست.»

حزب دموکرات آلمان نیز با انتشار پیامی در شبکه ایکس گفته است که «خشونت و ارعاب علیه دموکرات‌ها ابزار فاشیست است».

احزاب حاکم و اپوزیسیون می‌گویند اعضا و حامیان آنها با موجی از حملات فیزیکی و لفظی مواجه شده و از پلیس خواسته‌اند تا حفاظت از جان سیاستمداران و تجمعات انتخاباتی را تشدید کند.

حزب سوسیال دموکراتِ‌ اولاف شولتز صدر اعظم آلمان، کارزار رسمی مبارزات انتخاباتی برای پارلمان اروپایی را از هامبورگ، شهری که پیشتر آقای شولتز شهردار آن بود، آغاز کرده است.

قرار است انتخابات پارلمان اروپا ۹ ژوئن، حدود پنج هفته دیگر برگزار شود.