دفن بیماری که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایران جان باخته‌ است.

سازمان مجاهدین خلق می‌گوید بر اساس برآوردهایی که انجام داده است، تاکنون «بیش از ۵۰۰ هزار نفر» در ۵۴۷ شهر ایران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا «جان خود را از دست داده‌اند».

این سازمان روز سه‌شنبه پنجم بهمن با انتشار بیانیه‌ای، آمارهایی را در این زمینه به تفکیک استانی منتشر کرده اما منابع و شواهدی در مورد نحوه جمع‌آوری اطلاعات خود ارائه نکرده است.

رادیو فردا امکان تایید یا تکذیب آمار ارائه شده از سوی سازمان مجاهدین خلق را ندارد.

به گفته این سازمان مخالف حکومت جمهوری اسلامی، آمار جان‌باختگان کرونا در آذربایجان شرقی ۱۷ هزار و ۲۷۳ نفر، تهران ۱۱۶ هزار و ۷۸۵ نفر، خراسان رضوی ۴۰ هزار و ۲۶۰ نفر، فارس ۱۸ هزار و ۹۵۰ نفر، قم ۱۳ هزار و ۴۵۰ نفر و کردستان هشت هزار و ۲۴۷ نفر بوده است. به همین ترتیب آمارهای دیگری برای تمام استان‌ها ذکر شده است.

سازمان مجاهدین خلق می‌گوید تاکنون «بیش از ۴۹۹ هزار و ۸۰۰ مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در ایران رخ داده که تقریباً چهار برابر آخرین آمار رسمی ۱۳۲ هزار و ۲۷۴ نفر [وزارت بهداشت ایران] است».

آمار رسمی کرونا که به‌ صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود پیشتر نیز از سوی مسئولان سازمان نظام پزشکی زیر سؤال رفته بود و این مسئولان تعداد واقعی جان‌باختگان را سه تا چهار برابر آمار رسمی می‌دانند.