بدنبال فراخوان اعلام شده، تجمع اعتراضی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در استان خوزستان و کرمانشاه، در مقابل سازمان تامین اجتماعی، برگزار شد.

به دلیل قرمز بودن وضعیت کرونا، تجمع اعتراضی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در بسیاری از استان‌ها و از جمله تهران انجام نگردید.

کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران در اهواز، در مقابل سازمان تأمین اجتماعی استان خوزستان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

 بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی که طی هفته‌های گذشته نیز تجمعاتی در مقابل سازمان تأمین اجتماعی برگزار کرده بودند، خواهان همسان‌سازی و افزایش حقوق هستند.

هم زمان در کرمانشاه نیز جمعی از مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی، دست به تجمع اعتراضی زدند.

https://www.youtube.com/watch?v=AtknRWKiLP4&feature=emb_logo

تجمع‌کنندگان در کرمانشاه شعارهایی خطاب به مدیر سازمان تامین اجتماعی این استان سر می‌دادند.

از جمله شعارهایی که بازنشستگان تامین اجتماعی در کرمانشاه، خطاب به سالاری می‌گفتند، عبارت بود از: «کشتی بازنشسته، حالا به گل نشسته» و «سالاری حیا کن، فکری به حال ما کن»

بنا به گفته بازنشستگان تامین اجتماعی در کرمانشاه، هنوز تاریخ زیادی از روی کار آمدن سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، نمی‌گذرد که در تمام شبکه‌های صدا و سیما وعده می‌داد و تاکید می‌کرد که حکم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی را که قرار بود در شهریور ماه ۹۹، انجام دهیم، در مرداد ماه ۹۹، انجام خواهیم داد.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی معتقدند، علی‌رغم تمام این وعده‌ها از جانب مدیرعامل و مشاور سازمان تامین اجتماعی، اما فیش شهریور ماه ۹۹ را که نگاه می‌کنند، می‌بینند که به جای متناسب‌سازی حقوق، متناسب‌سازی آیتم حقوق صورت گرفته است و این دروغ‌شان را ثابت می‌کند که سه و نیم میلیون بازنشسته را به سخره گرفته‌اند.

لازم به یادآوری است که از اراک نیز تصاویر اولیه تجمع بازنشستگان به تازگی ارسال شده است که در پاسخ به فراخوان، تجمع اعتراضی برگزار نمودند.

ایران کارگر