فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که امام جماعت مسجد «مولای متقیان» زاهدان توسط افراد «مسلح ناشناس» به ضرب گلوله کشته شد.

به گزارش ایرنا، احمد طاهری گفت، به هنگام اذان مغرب در خیابان جمهوری شهر زاهدان، سجاد شهرکی، روحانی و امام جماعت مسجد مولای متقیان، در مقابل این مسجد توسط افراد «مسلح ناشناس» هدف قرار گرفت.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اضافه کرده است، افراد مسلح با دو خودرو پژو و پراید با صورت‌های پوشیده و با کلت کمری اقدام به تیراندازی به سمت امام جماعت مسجد مولای متقیان کردند که او از «ناحیه سر و سینه مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد».

طبق این گزارش، سجاد شهرکی پس از این تیراندازی سریعا به یک مرکز درمانی اعزام می‌شود اما به دلیل شدت جراحات در نهایت جان باخت.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

این رخداد واکنش مولوی عبدالحمید٬ امام جمعه اهل سنت زاهدان، را به دنبال داشت که در پیامی آن را محکوم کرد.

مولوی عبدالحمید در این پیام گفته است: «خبر ترور ناجوانمردانه یک امام مسجد در شهر زاهدان باعث تأسف و تألم گردید. بنده این نوع قتل‌ها را – با هر انگیزه‌ای که انجام بگیرند – شدیدا نکوهش و محکوم می‌کنم.»

زاهدان طی هفته‌های اخیر صحنه اعتراضات شهروندان این شهر بوده است. در جریان تیراندازی نیروهای امنیتی به معترضان در هشتم مهر ماه، روزی که از آن به عنوان «جمعه خونین» زاهدان نام برده می‌شود، دستکم ۹۰ نفر کشته شدند.

رویدادهای «جمعه خونین زاهدان» با تجمع جمعی از مردم این شهر در روز جمعه هشتم مهر ماه در اعتراض به موضوع «تجاوز یک سرهنگ نیروی انتظامی به یک دختر بلوچ» در چابهار آغاز شد. اما گزارش‌ها حاکی است که این تجمع با تیراندازی نیروهای امنیتی مواجه و به شدت سرکوب شد.