قیمت سکه در بازار ایران روز پنج‌شنبه، دهم آذرماه، ۳۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و یورو و پوند نیز در بازار ارزهای خارجی کشور رکورد زدند.

قیمت هر یورو در بازار آزاد به ۳۸ هزار و ۱۵۰ تومان رسیده است. پوند هم با قیمت ۴۴ و۳۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. با این اعداد این دو ارز در بازار ایران به بیشترین قیمت خود رسیده‌اند.

دلار هم روز پنج‌شنبه به قیمت ۳۶ هزار و ۳۰۰ تومان رسید، عددی که حدود ۴۰ درصد افزایش در هشت ماه را نشان می‌دهد.

همزمان رسانه‌های اقتصادی ایران پیش‌بینی کرده‌اند که در هفته‌های آینده قیمت دلار و ارز روند افزایشی خواهد داشت.

در همین حال قیمت سکه طلا نیز در ایران افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایرنا، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در روز پنج‌شنبه، ۱۰ آذر، با ۳۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۱۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد.

سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۱۵۰ هزار تومان افزایش ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

وب‌سایت تجارت‌نیوز در این باره نوشت: «برخی کارشناسان بازارهای مالی معتقدند این افزایش حباب سکه آلارم افزایش قیمت دلار در آینده را می‌دهد و به نظر می‌رسد این تحلیل با توجه به روند رو به افزایش قیمت دلار و ورود این اسکناس آمریکایی به کانال‌های بالاتر، درست باشد.»

این در حالی است که کارشناسان بازارهای مالی دولت را در تنگنای ارزی می‌دانند و معتقدند نهاد پولی کشور مانند گذشته توانایی ارزپاشی برای کنترل قیمت دلار در بازار را ندارد.

روزنامه دنیای اقتصاد چاپ تهران در گزارشی آورده است: «به نظر می‌رسد مهم‌ترین عاملی که در یک سال اخیر باعث ثبات بازار ارز شده بود، امیدواری به لغو تحریم‌ها در خلال مذاکرات بود. هرچند که روی کاغذ همچنان امیدواری به لغو تحریم‌ها وجود دارد، اما برخی کارشناسان معتقدند که فرصت‌سوزی برای توافق هسته‌ای باعث شده است که کار بانک مرکزی نیز برای مهار انتظارات در بازارها سخت باشد.»