اختصاصی کوردانه: امید آزادی بر خلاف ادعای مطرح شده توسط «علی فروزنده»، خبرنگار سابق میز نفت خبرگزاری فارس و مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در دولت رئیسی، حال عمومی «جواد اوجی» به هیچ عنوان مساعد نبوده و همچنان در بیمارستان نفت تهران بستری است.
در جلسه پنجشنبه هیئت دولت و در انتقاد و توبیخ «اوجی» توسط «مخبر دزفولی»، معاون اول رئیسی از وی بابت سوء مدیریت در کنترل اعتصابات و اعتراضات کارکنان صنعت نفت، خصوصا در عسلویه و مشکلات ایجاد شده در تامین و توزیع گاز در شرایط بحرانی کشور و افزایش نارضایتی عمومی ، جواد اوجی دچار حمله قلبی و به بیمارستان منتقل شده است.
عدم تامین گاز کشور در شرایطی است که وزیر نفت، «مجید چگنی»، فرمانده سابق بسیج وزارت نفت را بدون هیچگونه سابقه مدیریتی در بخش گاز به معاونت خود و مدیرعاملی شرکت گاز منصوب نموده و این پاسدار هیچگونه اطلاعی از حوزه مدیریتی خود در گاز ندارد!
از سویی دیگر اختلاف بین اوجی و مخبر دزفولی بر سر معاون دیگر اوجی و مدیر عامل نفت، محسن جاموسی (با فامیلی مستعار خجسته مهر) از دزفولی های همشهری مخبر در وزارت نفت است که اوجی علیرغم اختلاف نظر شدید با وی، بخاطر وابستگی او به مخبر دزفولی، توان تعویض وی را نداشته و همین موضوع باعث شده مخبر دزفولی تا مرحله عزل اوجی نیز پیش رفته و از همشهری و فامیل خود (محسن جاموسی) دفاع کند.
زمستان سخت جمهوری اسلامی و دولت رئیسی با پیوستن کارکنان سکوهای عملیاتی عسلویه بعنوان قطب تامین گاز کشور، دشوار و سخت خواهد بود و احتمالا پس از وزرای کار و تامین اجتماعی و مسکن و شهرسازی که مستعفی و متوفی شده اند، وزیر نفت معزول دولت رئیسی خواهد بود.