زیبا امیدی‌فر، خبرنگار اهل قروه، که از هفدهم آذر ماه بازداشت شده، به دلیل «کاهش سطح هوشیاری ناشی از شکنجه جسمی و روانی» از بازداشتگاه اطلاعات سپاه سنندج به بیمارستان منتقل و بستری شده است.

سایت حقوق بشری هه‌نگاو از قول یک منبع مطلع گزارش داد که انتقال زیبا امیدی‌فر به بیمارستان پس از آن صورت گرفته است که این خبرنگار جوان اهل قروه «در اثر شکنجه شدید روحی و جسمانی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران سنندج با کاهش سطح هوشیاری» مواجه شده است.

این خبرنگار پس از انکه از بازداشتگاه اطلاعات سنندج به بیمارستان کوثر این شهر منتقل شد در حال حاضر در «بخش سایکوسوماتیک بیمارستان کوثر سنندج» تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

هه‌نگاو از قول یک منبع مطلع از وضعیت این خبرنگار افزود: «زیبا امیدی‌فر، به دلیل افت فشار و کاهش سطح هوشیاری، تحت درمان طولانی‌مدت قرار گرفته است.»

زیبا امیدی‌فر، خبرنگار جوان اهل قروه سابقه همکاری با سایت کردپرس را دارد و مهر ماه سال ١۴٠٠، رتبه دوم بخش توسعه اقتصادی جایزه پینووس را کسب کرد که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج آن را برگزار می‌کند.

این خبرنگار روز هفدهم آذر ماه در قروه بازداشت شد و پس از آن به بازداشتگاه‌ اطلاعات سپاه سنندج منتقل شد و از بیست و چهارم آذر ماه گزارش‌هایی درباره شکنجه او سلول‌‌های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات سپاه سنندج منتشر شده است اما سپاه پاسداران و قوه قضائیه جمهوری اسلامی تاکنون توضیحی درباره وضعیت این خبرنگار ارائه نکرده‌اند.

کمیته و هیئت اجرایی پیگیری وضعیت روزنامه‌نگاران بازداشتی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران اعلام کرده است که از آغاز اعتراضات سراسری در بیست و ششم شهریور ماه تا بیست و دوم آذر ماه دست‌کم ۷۰ خبرنگار و روزنامه‌نگار به دست نیروهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی بازداشت شده‌اند.

در گزارش این انجمن آمده که شماری از این خبرنگاران و روزنامه‌نگاران بعد از هفته‌ها بازداشت با تودیع قرار وثیقه آزاد شده‌اند اما دست‌کم ۳۵تن از روزنامه‌نگاران همچنان در بازداشت هستند.

نیلوفر حامدی، الهه محمدی، صبا شعردوست، مریم وحیدیان، نازیلا معروفیان، روح‌الله نخعی، علیرضا جباری، امید طحان، امید هرمزی، افشین غلامی در تهران، آریا جعفری و حسین یزدی در اصفهان، ملیحه درکی در شیراز، ماندانا صادقی در آبادان، نسرین حسنی در بجنورد، مهرنوش طافیان در اهواز، مرضیه طلایی در سقز، مسعود کردپور در بوکان، شهریار قنبری در خرم‌آباد، از جمله روزنامه‌نگاران و خبرنگاران بازداشت شده هستند.