شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد که کیفیت هوای دو نقطه این شهر در روز دوشنبه ۱۲ دی در وضعیت «بسیار ناسالم» برای همه (رنگ بنفش) قرار گرفت. هم‌زمان برخی شهروندان از کمبود اسپری آسم خبر می‌دهند.

بر اساس گزارش این شرکت، هوای تهران در ایستگاه‌های پارک رازی (منطقه ۱۱) و شهرداری منطقه ۱۹ از دیگر نقاط این شهر آلوده‌تر است و این دو ایستگاه با شاخص ۲۰۵ آلوده‌ترین ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای تهران هستند.

همچنین میانگین کیفیت هوای تهران در روز دوشنبه، ۱۶۵ و در شرایط «ناسالم» اعلام شده است؛ به طوری که علاوه بر این دو ایستگاه، کیفیت هوا در ۲۶ ایستگاه دیگر سنجش هوا در تهران به رنگ قرمز (ناسالم برای همه) درآمده است.

وب‌سایت جهانی شاخص کیفت هوا نیز وضعیت هوای تهران در روز دوشنبه را بنفش نشان داده است؛ یعنی یک مرحله بالاتر از قرمز.

سازمان هواشناسی از ساکنان تهران خواسته از «تردد غیرضروری و انجام فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز» پرهیز کنند.

آلودگی هوای تهران از چند روز پیش افزایش یافته و برخی از مقام‌ها از افزایش چند برابری دی‌اکسید گوگرد در هوای این شهر سخن گفتند.

با وخیم‌تر شدن بحران آلودگی هوا، کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران روز دوشنبه جلسه‌ای اضطراری برگزار کرد.

همچنین محمدحسین حمیدی، رییس پلیس راهور تهران بزرگ از ادامه اجرای طرح زوج و فرد از در منزل براساس مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوا در تهران خبر داد.

او روز دوشنبه گفت: «تا زمانی که مصوبه کارگروه کاهش آلودگی در این خصوص وجود داشته باشد اجرای طرح زوج و فرد از در منزل ادامه خواهد داشت.»

بر اساس گزارش‌های شبکه‌های اجتماعی، در شرایط کنونی اسپری آسم نیز در داروخانه‌ها کمیاب شده و بیماران مبتلا به این بیماری با مشکلاتی مواجه شده‌اند.