خبرگزاری تسنیم نوشته احمدرضا رادان به عنوان فرمانده کل انتظامی کشور انتخاب شده است.

رادان که به واسطه برخوردهای تند نیروی انتظامی در جریان اعتراضات ۸۸ و همچنین گشت ارشاد شناخته می‌شود در سالهای اخیر به حاشیه رانده شده بود.

علی خامنه‌ای در حکمی رادان را جانشین حسین اشتری کرده که پیش از این فرمانده کل نیروی انتظامی کشور بود.

شریعتمداری: احضار سفیر فایده ندارد، در پاسخ به شارلی ابدو، باید تنگه هرمز را ببندیم 


حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی به مقام‌های جمهوری اسلامی توصیه کرده به جای احضار سفرای فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی و اعتراض به آنها بابت حمایت از اعتراضات، نسبت به مسدود کردن تنگه هرمز اقدام کنند.

این شخصیت تندرو در یادداشت خود توضیح داده که احضار سفرا و یا تحریم کردن مقام‌های کشورهای خارجی بی‌فایده است و نتیجه‌ای برای جمهوری اسلامی ندارد.

او در ادامه می‌نویسد: «نشریه فرانسوی شارلی ابدو که چند سال پیش هم به پیام اسلام اهانت کرده بود، در اقدام بی‌شرمانه تازه‌ای به مقدمسات دینی ملی مردم مسلمان ایران اهانت کرده است. وزارت خارجه در پاسخ، سفیر فرانسه را احضار کرده است.»

شریتمداری در ادامه نوشته که «این اقدامات هرچند خوب هستند اما کافی نخواهند بود و بهتر است گام‌های جدی‌تری مانند بستن تنگه هرمز در دستور کار قرار گیرد».

او در این رابطه می‌نویسد: «این سوال جدی و صد البته منطقی از مسئولان محترم کشورمان (نه فقط وزارت خارجه‌) مطرح است که چرا از این حق قانونی جمهوری اسلامی برای بستن تنگه هرمز جهت مقابله پشیمان‌کننده با جنایات کشورهای متخاصم استفاده نمی‌کنند؟»