رسانه‌های ایران از کشته شدن یک نفر در حادثه آتش‌سوزی در خط لوله پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس در جنوب ایران خبر داده‌اند.

هدایت‌الله درخشنده، مدیر روابط عمومی این پالایشگاه گاز به ایرنا گفت که این آتش‌سوزی شامگاه شنبه ۱۷ دی در خط لوله پنتان پالایشگاه روی داد و یک نفر از نیروهای تعمیراتی این پالایشگاه جان باخت.

او درباره علت آتش‌سوزی گفت: «پیمانکار تعمیرات خط لوله پنتان پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به علت ضرورت فوری عملیات، اقدام به جوشکاری کرده که به دلیل شرایط جوی منطقه و محیط کار منجر به بروز حادثه آتش‌سوزی شد.»

با این حال، محمود امین‌نژاد، مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس روز یکشنبه به ایسنا گفت دستور تشکیل کمیته ویژه برای بررسی ابعاد و جزئیات این حادثه صادر شده است.

پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در نزدیکی بهبهان در جنوب شرق استان خوزستان واقع است.

در سال‌های اخیر تعداد انفجارها و آتش‌سوزی‌ها در خطوط لوله نفت و گاز و همچنین پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های سوخت ایران افزایش یافته است.

اواخر آذر، رسانه‌های ایران از وقوع انفجار و آتش‌سوزی در جایگاه سوخت گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) در بازار یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، خبر دادند.

آذر سال گذشته نیز خط لوله میعانات گازی خط ۱۰ اینچی پالایشگاه پارسیان در شهر خوزی بخش وراوری شهرستان مهر دچار انفجار شد.

همچنین انفجارها و آتش‌سوزی‌ها در مراکز صنعتی ایران افزایش یافته است.

اوایل دی‌ماه، رسانه‌های ایران از مصدوم شدن ده‌ها نفر در پی انفجار در یک کارخانه رنگسازی در آذرشهر واقع در استان آذربایجان شرقی خبر داده‌اند.

خردادماه نیز انفجار و انتشار گازهای سمی در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد فارس ۱۳۳ مصدوم بر جای گذاشت.