وزیر کشور جمهوری اسلامی درباره نقش لباس‌شخصی‌ها در سرکوب اعتراضات گفته است مأموران نیروی انتظامی و سپاه و بسیج با «لباس‌های شناخته‌شده» اقدام می‌کنند و چیزی به مفهوم لباس‌شخصی وجود ندارد.

احمد وحیدی، روز یکشنبه ۱۸ دی به خبرگزاری ایلنا، ضم انکار وجود لباس‌شخصی‌ها در میان مأموران سرکوب اعتراضات مدعی شد «بخش زیادی‌ از این موضوع جوسازی است» و تأکید کرد نیروهای حکومتی «بسیار روشن با لباس رسمی» در سطح شهر حضور دارند.

ادعای وزیر کشور در حالی است که در همه اعتراضات بیش از یک دهه اخیر، نیروهای لباس‌شخصی در میان مأموران با لباس رسمی همواره حضور چشمگیر داشته‌اند و ویدئوهای بسیاری از سرکوب اعتراضات اخیر وجود دارد که حتی لباس‌شخصی‌ها را در حال تیراندازی به معترضان نشان می‌دهد.

سلب مسئولیت از اقدامات مأموران حکومتی در قتل و ضرب و جرح معترضان سرکوب اعتراضات «زن زندگی آزادی» باعث شده حکومت حتی مسئولیت یک مورد از حدود پانصد معترض کشته‌شده را به‌طور رسمی بر عهده نگیرد.

در مهرماه نیز فرمانده وقت نیروی انتظامی تیراندازی «با سلاح جنگی» به معترضان در اعتراضات اخیر را به «افرادی در ظاهر پلیس» نسبت داده بود با این توجیه که «می‌خواهند درگیری‌ها را تشدید کنند»؛ ادعایی که حتی انتقاد برخی رسانه‌های رسمی داخل کشور را هم در پی داشت.