بر اثر تصادف اتوبوس کارگران یک کارخانه با یک کامیون در استان مرکزی در روز پنج‌شنبه، ۲۲ دی، پنج نفر کشته شدند. برخی منابع آمار تلفات را شش نفر اعلام کردند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا دلیل این حادثه را «نقص فنی اتوبوس» اعلام کرد و گفت که بر اثر آن راننده کامیون به همراه چهار کارگر کشته شده‌اند.

برخی منابع خبری از جمله «اتحادیه آزاد کارگران» تعداد کشته‌شدگان این حادثه را شش نفر اعلام کرده است.

کانال تلگرامی «اعتراض مدنی بازار» نیز ضمن اعلام این آمار، علت دقیق حادثه را «نقص ترمز» سرویس کارگران به دلیل «فرسودگی» اعلام کرده است.

کشته و مصدوم شدن کارگران به دلیل تصادف سرویس رفت‌وآمد پیش از این نیز بارها اتفاق افتاده است. از پرتلفات‌ترین حوادث سال‌های اخیر تصادف اتوبوس حامل کارگران نفتی در خوزستان در روز چهارم دی پارسال بود که در جریان آن ده نفر کشته شدند.

در سال‌های گذشته، مقامات پلیس راهور بارها ناایمن بودن خودروهای داخلی را به عنوان یکی از عوامل اصلی آمار بالای تلفات تصادفات رانندگی در کشور عنوان کرده‌اند. اما در مورد برخی اقشار مانند کارگران، دانشجویان و دانش‌آموزان به دلیل استفاده از خودروهای فرسوده به‌ عنوان سرویس رفت‌وآمد، خطر افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان بهزیستی روز چهارم دی اعلام کرده بود که از ۳۰۰ هزار تصادفی که هر سال در ایران رخ می‌دهد، ۱۷ هزار نفر فوت می‌کنند و بین ۴۰ تا ۶۰ هزار معلول می‌شوند.