ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز چهارشنبه گفت که ایالات متحده و اتحادیه اروپا در خصوص سپاه پاسداران همسو هستند و ضروری است که برای مقابله با تهدیدهای آن همکاری کنند.

ند پرایس این موضوع را در پاسخ به پرسشی در خصوص رای مثبت پارلمان اروپا به متمم درخواست تروریستی نامیدن سپاه مطرح کرد.

پارلمان اروپا روز چهارشنبه به متمم طرحی رای داد که در آن از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو خواسته می‌شود نام سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهند.این طرح قرار است در نشست روز پنجشنبه پارلمان اروپا مورد بررسی قرار گیرد و برای آن رای‌گیری شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این زمینه گفت این اقدامات در اتحادیه اروپا نشانه «به رسمیت شناختن ایران به عنوان حامی اصلی تروریسم» در جهان است.

ند پرایس تصریح کرد: «هیچ صادرکننده تروریسمی شرورتر از ایران در عرصه بین‌المللی وجود ندارد. هیچ اختلاف نظری بین ایالات متحده و متحدان اروپایی ما در این مورد وجود ندارد.»

او اضافه کرد که آمریکا و اروپا همچنین در مورد نیاز به همکاری برای مقابله با تهدیداتی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایجاد کرده است، کاملا روشن هستند.

ند پرایس در ادامه گفت، آمریکا، اروپا و کشورهای سراسر جهان شاهد بوده‌اند که« سپاه پاسداران به وضوح تمایل نفرت‌انگیز خود را برای گرفتن جان انسان‌های بی‌گناه درعملیات‌هایش نشان داده است.»

نخستین بار دولت آمریکا بود که روز ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ در زمان ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده قرار داد.

اتحادیه اروپا پس از قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی قادر خواهد بود هر فرد حقیقی یا حقوقی از هر کشوری را که با زیرمجموعه‌های اقتصادی، تجاری و مالی این غول عظیم نظامی-اقتصادی ارتباط داشته باشد، فورا تحریم کند.