در پی انتشار گزارش‌ها از «تعرض جنسی» به اعضای تیم نمازگزاران مشهد، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان دستور بررسی و پیگیری این گزارش‌ها را صادر کرد.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی روز شنبه گزارش داد که آقای سجادی این دستور را خطاب به حراست وزارت ورزش صادر کرده و تاکید کرده «در صورت صحت گزارش‌های رسیده با عامل یا عاملین این اتفاق با قاطعیت برخورد شود.»

بر اساس این گزارش، وزارت ورزش و جوانان از «دو هفته پیش» در جریان این گزارش‌ها بوده است.

با این حال مشخص نیست که چرا وزیر ورزش در این مدت واکنشی نشان نداده است.

همچنین در جریان بودن وزارت ورزش از این پرونده در حالی است که مسئولان هیئت فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی پیشتر مدعی شده‌ بودند که از این موضوع بی‌اطلاع هستند.

ایرنا نوشت که پس از دستور سجادی، قرار شد حراست اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی «با همکاری یکی از نهادهای امنیتی» گزارشی را در این زمینه تهیه کند.

نام این نهاد امنیتی ذکر نشده است.

پیشتر خانواده‌های ۱۵ نفر از اعضای یک مدرسه فوتبال در مشهد با حضور در حراست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، از مربی این باشگاه به دلیل «تعرض» به فرزندان‍‌شان شکایت کردند.

خانواده‌های بازیکنان در گوشی تلفن فرزندان خود متوجه آزارهای این مربی شده‌اند. گزارشگر فوتبال صداوسیما در مشهد، بدون اشاره به نام باشگاه، از «فاجعه‌ای دیگر برای فوتبال خراسان رضوی» نوشته و از باز شدن پرونده در دادستانی خبر داده است.

رادیوفردا مطلع شده که این تیم «نمازگزاران مساجد مشهد» نام دارد و در دو صفحه اینستاگرامش، تصاویری از تیم‌های نونهالان و نوجوانان، همچنین مراسم مذهبی‌، زیارت و نماز جماعت در زمین فوتبال دیده می‌شود.

هیئت فوتبال خراسان رضوی و اداره کل ورزش و جوانان این استان، تاکنون واکنشی به این خبر که در وب‌سایت‌های داخلی منعکس شده، نشان نداده‌اند.

پیشتر تصاویری دلخراش و غیر قابل انتشار از یک خوابگاه ورزشیِ متعلق به بازیکنان پسر در رده نونهالان به رادیوفردا ارسال شده بود که «مربی بزرگسال مقابل شاگردانش، در حال تعرض به یکی از آنهاست.»

رفتار عادی سایرین، حاکی از تکراری بودن این صحنه است. فرستنده که از اهالی رسانه است، می‌گوید فیلم را برای حراست فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش هم ارسال کرده اما «واکنشی نشان ندادند.»

افشاگری از کودک‌آزاری و تعرض به نونهالان فوتبالیست، از میانه دهه ۸۰ آغاز شد و به دلیل پنهانکاری مسئولان ورزش کشور هیچ گاه به نتیجه مشخصی نرسید.