فاروق احمدی، دانشجو و فعال رسانهای اهل اشنویه (شنو) و مقیم اقلیم کُردستان عراق، به دلیل فعالیت‌های رسانه‌ای و همچنین مدیریت یک صفحه پر مخاطب اینستاگرامی توسط اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران تهدید به ترور فیزیکی شده است.
 

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، طی روزهای گذشته فاروق احمدی ٢٣ ساله، فعال سیاسی و رسانه‌ای اهل شهرستان اشنویه و ساکن در شهر هولیر پایتخت حکومت اقلیم کُردستان توسط دو نهاد حکومتی وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران شهر زادگاهش یعنی اشنویه مورد تهدید جانی قرار گرفته است.
 

فاروق احمدی، در حال حاضر علاوه بر تولید محتوا در رسانه، دانشجوی رشته رسانه و ارتباطات دانشگاه صلاحالدین هَولیر (اربیل) است.
 

ههنگاو مطلع شده است که اخیراً شماری از بستگان فاروق احمدی در اشنویه به نهادهای حکومتی احضار شده و درباره “تبعات فعالیت‌های رسانهای” او به آنها شدیداً تذکر داده شده است. این دو نهاد امنیتی فاروق (شاهو) احمدی را به تحریک مردم اشنویه در جریان انقلاب “ژن ژیان ئازادی” متهم کرده اند.
 

قابل ذکر است که، فاروق احمدی مدیر صفحه اینستاگرام “لاوان شنو” (جوانان اشنویه) ابتدا با تطمیع و “وعده دریافت پول در ازای همکاری” مورد آزار نهادهای حکومتی قرار گرفته و اخیراً نسبت به تهدید جانی به صراحت توسط دستگاههای حکومتی جمهوری اسلامی ایران به وی هشدار داده شده است.
 

فاروق احمدی از سال ١٣٩١ به دلیل فشار نهادهای حکومتی به همراه خانوادهاش که از فعالین سیاسی می‌باشند، به دلیل فشار مداوام نهادهای امنیتی زادگاهش را ترک کرده و در اقلیم کُردستان به تحصیل و فعالیت‌های خود ادامه داده است.