ژنرال هِرتسی هالِوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، روز پنج‌شنبه، دوم آذر، در یک بازدید دیگر از نظامیان اسرائیلی که درگیر عملیات در داخل باریکه غزه هستند، گفت با وجود تماس‌های پیشرفته برای معامله‌ای جهت آزادی اسرائیلی‌های ربوده شده که شامل وقفه دست‌کم چهار روزه در عملیات جنگی شود، «ما جنگ را تمام نمی‌کنیم، به آن تا پیروزی ادامه داده و به پیش می‌رویم».

به گزارش یدیعوت آحرونوت، ژنرال هالوی نشست ارزیابی وضعیت میدانی جنگ را با فرماندهان لشگرهای حاضر در غزه، در این باریکه برگزار کرد.

رئیس ستاد ارتش گفت: «ما در تلاش هستیم تا اهداف جنگ را به یکدیگر پیوند بزنیم». به گفته او، «فشاری که تمرین نظامی (عملیات جنگی اسرائیل بر حماس وارد می‌کند) توان دستیابی به اهداف جنگ را فراهم می‌کند تا شرایط برای آزادی ربوده‌شدگان تأمین شود».

از آغاز عملیات زمینی ارتش اسرائیل در غزه در ۲۶ روز پیش، ژنرال هالوی چند بار دیگر نیز وارد غزه شده و با فرماندهان و نظامیان دیدار و نشست‌های ارزیابی میدانی را در این باریکه برگزار کرده است.

به گفته رسانه‌های اسرائیل، هنوز حدود ده هزار تن از نظامیان اسرائیلی در عملیات در غزه مشارکت دارند و قرار است در روزهایی نیز که وقفه در عملیات برقرار شود، فعلا همین شمار نیرو در این باریکه حضور داشته باشند.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، چهارشنبه شب در نشست خبری با رسانه‌های اسرائیل گفت کشورش با موفقیت به مرحله فروپاشی زیرساخت نظامی حماس نزدیک شده است.