ایران اینترنشنال – رسانه‌های اقلیم کردستان ویدیویی منتشر کردند که لحظه بیرون کشیدن جنازه نوزادی را از زیر آوار در پی حمله موشکی سپاه به اربیل نشان می‌دهد. بر اساس گزارش‌ها، او ژینا پیشرو دزه‌یی نام دارد و قرار بود در روز ۲۵ ژانویه (پنجم بهمن) تولد یک‌سالگی‌اش را جشن بگیرد.

رسانه‌های اقلیم کردستان از دستگیری یک تبعه ایرانی در اربیل خبر دادند

بر اساس گزارش رسانه‌های اقلیم کردستان، در پی حمله موشکی سپاه پاسداران، یک تبعه ایرانی از سوی نیروهای امنیتی اقلیم کردستان در محله ملا عمر شهر اربیل دستگیر شد.

به گفته رسانه‌های کرد این تصاوير از مادر و کودکانی هستند که در حمله سپاه به اربیل کشته شده اند:

murderred.jpg

رسانه‌های محلی عراق: سه‌شنبه جلسه‌ای امنیتی درباره «تجاوز ایران به خاک عراق» برگزار می‌شود

رسانه‌های محلی عراق گزارش دادند دولت این کشور روز سه‌شنبه جلسه‌ای امنیتی درباره «تجاوز ایران به خاک عراق و عدم پایبندی ایران به توافق‌نامه امنیتی بین دو کشور» برگزار خواهد کرد.

ایرنا: پیشرو دیزه‌یی به عنوان پوشش موساد فعالیت می‌کرد

ایرنا، خبرگزاری دولت جمهوری اسلامی، به نقل از رسانه عراقی المطلع، پیشرو دیزه‌یی، تاجر کشته شده در حمله موشکی سپاه پاسداران را «پوشش موساد» معرفی کرد.

در گزارش ایرنا آمده است دیزه‌یی «رییس شرکت حفاظت و امنیت فالکون بوده و او در واقع پوشش موساد و مسوول محافظت از عناصر آن‌ها در اربیل و همچنین مسوول حمایت‌های لجستیکی از آن‌ها نیز بوده است».

ایرنا افزود شرکت فالکون با استفاده از شماره‌های خودرو و سایر فن‌آوری‌ها وظیفه «مشخص کردن اهداف و محل‌ها» را بر عهده دارد.

به گفته ایرنا، فالکون با شرکت ای‌آی‌اِی (EIA) همکاری می‌کند که «یک آژانس اصلی وابسته به سیستم آمار فدرال آمریکا به شمار می‌رود و مسوول جمع‌آوری، تحلیل و نشر اطلاعات است».