دولت قلیم کوردستان حمله‌ی سپاه پاسداران ایران به اربیل را محکوم کرده و اعلام کرد که بهانه‌های سپاه پاسداران ایران برای این حمله کاملاً بی‌اساس و نادرست است.

دولت اقلیم کوردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: “ما حمله‌ی خصمانه‌ی شب گذشته‌ی سپاه پاسداران ایران به اربیل را که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از غیرنظامیان شد، به‌شدت محکوم می‌کنیم و به خانواده‌های آنها تسلیت می‌گوییم. با خانواده‌ی شهدا ابراز همدردی می‌کنیم و برای مجروحان آرزوی بهبودی عاجل داریم.”

ادامه‌ی هدف قرار دادن اقلیم کوردستان و شهادت غیرنظامیان جنایتی غیرقابل‌توجیه علیه قوانین بین‌المللی، همسایگی و ارزش‌های انسانی و همچنین نقض آشکار حاکمیت، صلح و امنیت اقلیم کوردستان هرگز منبع تهدید برای هیچ طرفی نبوده و نخواهد بود.

بیانیه‌ی دولت اقلیم کوردستان می‌افزاید:”بهانه‌ی سپاه پاسداران برای این حمله کاملاً بی‌اساس و دور از واقعیت است. بنابراین از دولت فدرال عراق می‌خواهیم که فوراً تحقیقاتی را برای افشای حقایق و همچنین ادای وظیفه‌ی خود آغاز کند و از تکرار چنین حمله‌ای به اقلیم کوردستان جلوگیری کند”.

بر اساس اطلاعات سازمان ضد تروریسم دولت اقلیم کوردستان، سه پهپاد انتحاری که ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در فرودگاه بین‌المللی اربیل را هدف قرار داده بود، ساعت ۵: ۵ بامداد امروز خنثی شدند.

بر طبق آخرین آمار، براثر حمله‌ی موشکی بالستیک شب گذشته به مناطی در حومه‌ی شهر اربیل، پنج غیرنظامی جان‌باخته و شش غیرنظامی دیگر زخمی شدند.