نیروی هوایی ارتش اوکراین روز چهارشنبه ۹ خرداد اعلام کرد ۱۳ فروند از ۱۴ پهپاد روسیه را در حمله شبانه به سه منطقه اوکراین ساقط کرده است.

الکساندر کوال، استاندار استان ریونه در شمال غرب اوکراین، نیز در این زمینه گفت که بقایای شماری از این پهپادهای روسی بر روی زیرساخت‌های انرژی در این منطقه افتاده و باعث قطع برق در برخی از مناطق شده است.

استاندار منطقه کیروف‌هِراد در مرکز اوکراین هم اعلام کرد لاشه پهپادها به خطوط برق در این منطقه آسیب زده و کار تعمیر در حال انجام است.

نیروی هوایی اوکراین می‌گوید ۱۱ پهپاد روسی را بر فراز منطقه میکولائیف سرنگون کرده، اما استاندار این استان جزئیاتی در مورد خسارات احتمالی نداد.

کمک ۱.۳ میلیارد دلاری سوئد به اوکراین

در همین حال، دولت سوئد روز چهارشنبه اعلام کرد بسته‌ای از کمک‌های نظامی به ارزش ۱۳.۳ میلیارد کرون سوئد (۱.۳ میلیارد دلار) به اوکراین ارسال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اِبا بوش، معاون نخست‌وزیر سوئد، به خبرنگاران گفت که این شانزدهمین بسته کمکی سوئد به اوکراین و بزرگترین بسته کمکی این کشور تا امروز است.

این کمک در زمانی ارسال می‌شود که کی‌یف با تأخیرهای متعدد در ارسال بسته‌های نظامی حیاتی غرب در سومین سال جنگ خود با روسیه دست‌وپنجه نرم می‌کند.

سوئد پس از ۲۰۰ سال بی‌طرفی سیاسی، در ماه مارس امسال به عنوان سی‌ودومین عضو ناتو به این پیمان نظامی پیوست.