وریشه مرادی، پخشان عزیزی، محبوبه رضایی، نرگس محمدی و پریوش مسلمی، زندانیان محبوس در زندان اوین، در پرونده‌ای مشترک که اخیرا علیه آنها گشوده شده، مجموعا به ۲۷ ماه و یک روز حبس محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، بر اساس حکمی که اخیرا توسط دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران به ریاست قاضی ابوالفضل عامری شهرابی صادر و روز شنبه ۲۸ مهرماه به این زندانیان در زندان ابلاغ شده، پخشان عزیزی، محبوبه رضایی، نرگس محمدی و وریشه مرادی، هر کدام به شش ماه حبس و پریوش مسلمی به سه ماه و یک روز حبس از بابت اتهام درگیری با مامور و تمرد محکوم شده اند. همچنین، خانم مسلمی از اتهام اخلال در نظم زندان و دیگر متهمان این پرونده از اتهام تخریب اموال تبرئه شدند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده یکی از این زندانیان ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “در جریان برگزاری جلسه دادگاه فقط خانم مسلمی حضور داشت و دیگر متهمان این پرونده از رفتن به دادگاه امتناع کردند.”

گشایش این پرونده مربوط به تاریخ ۱۶ مردادماه، در پی اعتراض زندانیان بند زنان اوین پس از اطلاع از اجرای حکم اعدام رضا رسایی و درگیری گارد زندان و با آنها صورت گرفته است.

لازم به ذکر است پس این اعتراض برخی از زندانیان زن از جمله این افراد از برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم شدند.