عضو شورای عالی سیاسی و منافع اتحادیە میهنی اعلام کرد کە از سوی دیگر اعضای حزب مسموم شدە و تاکید کرد کە مسموم کردن سران در این حزب نتیجە قابل انتظار رویکرد فاشیستی است.

به گزارش شبکە تلویزیونی روداو، ملا بختیار عضو شورای عالی سیاسی و منافع اتحادیە میهنی کە در روزهای گذشتە اعلام کرد بە صورت عمدی مسموم شدە و برای مداوای مسمومیت جیوە در خارج از اقلیم است، در نوشتاری گفتە کە توسط همراهان خود و دیگر اعضای حزب مسموم شدە است.

وی در این مطلب اشارە کردە کە همیشە از سوی دولت ها هدف توطئە ترور قرار گرفتە و برای کشتن وی تلاش شدە و تصادفا جان سالم بە در بردە است و دو بار نیز طی جنگ داخلی میان اتحادیە میهنی و حزب دمکرات و در فاصلە سال های (1976 -1998) حزب دمکرات، برای کشتن وی اقدام کردە و تلاش های دیگری نیز از سوی القاعدە و داعش در سلیمانیە، فرانکفورت و طوزخورماتو برای کشتن وی انجام شدە و هر بار توانستە نجات پیدا کند.

ملا بختیار اشارە کردە در تاریخ  25/10/2005   خطرناک ترین اقدام برای ترور وی صورت گرفتە و اکنون نیز در سال 2021 از سوی همراهان خود در اتحادیە میهنی و دیگر اعضای حزب مسموم شدە است.

وی خاطر نشان ساختە پیش تر اقدام برای ترور سران اتحادیە میهنی از سوی مخالفین و دشمنان حزب، صورت گرفتە و خود آنان همگی می دانستند بە دلیل مواضع خود هدف چنین اقداماتی قرار می گیرند.

مال بختیار تاکید کردە  از وقتی کە در اتحادیە میهنی منفعت طلبی و خودپرستی چیرە شدە و دخالت در بازار و تجارت نامشروع در حزب آغاز شدە و پس از چهارمین کنگرە حزب توازن در اتحادیە میهنی عملا از بین رفت، اعتماد 300 هزار نفر از رای دهندگان خود را از دست داد.

همچنین اشارە کردە کە اختلافات داخلی در اتحادیە میهنی بە صورت برنامە ریزی شدە و تحت لوای حفظ توازن تشدید و همبستگی داخلی نابود شدە و جناح بندی ها آشکار گردیدە و نیروهای ویژە برخی سران تقویت و اساس حزبی نقض شدە فساد و باجگیری و زمین خواری در اتحادیە میهنی رواج یافتە است.

عضو شورای عالی سیاسی اتحادیە میهنی اعلام کردە کە اعضا و سران حزب بە انحا مختلف تحت نظر قرار دارند و در چنین شرایطی مسموم شدن سران در حزب نتیجە فاشیستی قابل انتظاری است و بی طرفی و استقلال در حزب قابل قبول نیست و بە دلیل حفظ اصول ملی و حزبی نمی توان آشکارا در مورد جزئیات مسموم شدن سخن گفت.

ملا بختیار در ادامە آوردە اکنون با حماقت سیاسی عدە ای و بە دلیل مواضعی کە  اتخاذ کردە است، تلاش می شود وی از میان برداشتە شدە و اشارە کردە پس از کنگرە حزب برای جلوگیری از تشدید اختلافات بە همراه کسرت رسول علی با تشکیل شورای عالی سیاسی و منافع موافقت کردە اند، اما اکنون اختلافات بدتر شدە و پاسخ مهربانی های هیرو ابراهیم احمد همسر مام جلال نیز با توطئە چینی، دشمنی و ناجوانمردی دادە شدە است.

وی اشارە کردە کە پس از کنگرە کسانی کە می پنداشتند وی و دیگر اعضای واقعی اتحادیە میهنی را بە حاشیە راندە اند متوجە شدند کە آنان با وجدان خود علیە بە حاشیە راندن موضع گیری کردە و معادلات داخلی حزب نیز در معرض تغییر اساسی قرار گرفت و بە همین دلیل بە حذف فیزیکی پیش کسوت ها و وی و دیگر افراد مانند وی در حزب روی آوردند، اما چنین اقدامی نتیجە معکوس خواهد داشت و موضع گیری افراد منفعل در حزب را به دنبال دارد و اجازە نمی دهند اتحادیە میهنی سقوط کند.

لازم به ذکر است؛ پس از اینکه بافل طالبانی رئیس مشترک اتحادیە میهنی اعلام کرد که توسط لاهور شیخ جنگی دیگر رئیس مشترک حزب مسموم شده، رسانه نزدیک به ملا بختیار نیز اعلام کرد که پزشکان تائید کرده اند وی مسموم شدە و تحت درمان قرار دارد و منبعی نزدیک به حسن نوری از دیگر اعضای ارشد حزب، نیز اعلام کرد وی که طی هفته های گذشته دچار بیماری و مشکلات سلامتی شده و علائم مسمومیت را از خودنشان داده و در ابتدای ماه اکتبر برای درمان به آلمان رفته و آزمایشات پزشکی نشان داده که به وی زهر خورانده شده است.