آرین آشوری، پسر انوشه آشوری، شهروند دوتابعیتی زندانی در ایران از پیوستن خود به اعتصاب غذای ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری، دیگر شهروند دوتابعیتی زندانی در ایران خبر داد.

آرین آشوری در صفحه توئیتر خود نوشته که در یازدهمین روز از اعتصاب غذای ریچارد رتکلیف در اعتراض به عملکرد دولت بریتانیا برای آزاد کردن همسرش، در هوای دو درجه بالای صفر لندن به وی پیوسته است.

آشوری اضافه کرده که وزارت خارجه بریتانیا با عملکرد خود ما را «خیابان‌خواب» کرده، «اما همچنان قوی هستیم».

الیکا آشوری، دختر انوشه آشوری، هم در توئیتی نوشته که «مطمئنم داخل دفتر نخست‌وزیری بریتانیا زیبا و گرم است، اما وقتی برادرم در اعتراض به ادامه حبس نازنین و پدرم به اعتصاب ریچارد رتکلیف پیوست، هوا به شدت سرد بود».

اعتصاب غذای ریچارد رتکلیف روز چهارشنبه ۱۲ آبان وارد دوازدهمین روز خود شده است

هدف اعتصاب غذای آقای رتکلیف، اعتراض به «بی‌عملی» دولت بریتانیا در برابر محکومیت مجدد همسرش، نازنین زاغری شهروندِ ایرانی-بریتانیایی، در ایران عنوان شده است.

نازنین زاغری،‌ کارمند بنیاد تامسون رویترز، در فروردین ۹۵ و در پایان سفری با هدف دیدار خانواده‌اش در ایران، در فرودگاه تهران به اتهام «جاسوسی» بازداشت و به پنج سال زندان محکوم شد.

از چند ماه پیش و به رغمِ پایان یافتن این دوران محکومیت، حکومت ایران بار دیگر با گشودن پرونده‌ای تازه، خانم زاغری را دوباره به زندان محکوم کرد.

آقای رتکلیف از دولت بریتانیا خواسته است بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی خود به ایران را پرداخت کند تا جمهوری اسلامی به گروگان‌گیری همسرش پایان دهد.

بریتانیا به‌دلیل تحویل ندادن تانک‌های مدل چیفتن که قرارداد آن بیش از چهار دهه پیش میان حکومت پهلوی و دولت وقت بریتانیا امضا شده بود، حدود چهارصد میلیون پوند به ایران بدهکار است.