محمود واعظی ، رئیس دفتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری سابق ایران به انتشار گزارش کمیسیون بهداشت مجلس درباره مدیریت کرونا و طرح مطالبی در خصوص عملکرد ستاد ملی مبارزه و کرونا و شخص حسن روحانی واکنش نشان داد.

محمود واعظی با بیان این‌که ستاد فراقوه‌ای مبارزه با کرونا متشکل از قوای سه‌گانه و نهادهای نظامی و امنیتی کشور با تایید رهبر جمهوری اسلامی تشکیل شد، این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که «تمام سیاستگذاری‌ها در زمینه کرونا در کشور کارنامه همه اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا به شمار می‌آید و نه فقط حسن روحانی».

او روز چهارشنبه ۱۲ آبان تاکید کرد که ادعای تصمیم‌گیری شخصی رئیس‌جمهوری سابق یا هر مرجع و نهاد دیگری در این زمینه به کلی عاری از صحت است.

روز سه‌شنبه اعلام شد که مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون بهداشت درباره عملکرد حسن روحانی، رئیس‌جمهوری سابق و رئیس سابق ستاد مقابله با کرونا، را به قوه قضاییه فرستاده است.

در این گزارش که رسانه‌های نزدیک به حاکمیت از آن با عنوان «تخلف» و «سوء‌مدیریت» نام می‌برند، ۱۶۷ نماینده مجلس، مدیریت حسن روحانی در ستاد ملی مبارزه با کرونا را «صحیح» ندانسته و خواستار برخورد با وی شده‌اند.