یک روز پس از انتشار خبر بازداشت دو خبرنگار در کابل، گروه حقوق بشری گزارشگران بدون مرز روز چهارشنبه در توییتر نوشت که این دو آزاد شده‌اند.

شریف حسن‌یار، رئیس شبکه تلویزیونی خصوصی آریانا در کابل، روز سه‌شنبه در حساب توئیتری خود نوشت که اسلم حجاب و وارث حسرت، دو خبرنگار این شبکه، «بدون دلیل موجه بازداشت شده‌اند و خانواده‌های آنها نگران‌اند.»

به نوشته خبرگزاری فرانسه، این دو خبرنگار «هنگامی که برای ناهار بیرون می‌رفتند توسط افراد مسلح نقابدار مقابل دفتر این کانال دستگیر شدند» و یک سخنگوی طالبان به خبرگزاری فرانسه گفته است که «او هیچ اطلاعاتی در مورد خبرنگاران ناپدید شده ندارد.»

گزارشگران بدون مرز در توییت خود که روز چهارشنبه منتشر شد از آزادی این دو خبرنگار ابراز «خرسندی» کرده، اما نوشته است که دلیل بازداشت این دو هنوز اعلام نشده است.

دو هفته پیش از این نیز دو فعال مدنی زن پس از شرکت در تظاهراتی در کابل که هدف از آن ارتقای حقوق زنان بود، ناپدید شدند. افراد طالبان اطلاع از محل نگهداری آنها را رد کرده و می‌گویند که «در حال تحقیق» هستند.

ماه گذشته، طالبان یک استاد مشهور دانشگاه و منتقد حکومت آنها را بازداشت کرد اما چند روز بعد پس از خشم رسانه‌ای در افغانستان و خارج از آن، وی را آزاد کرد.