سخنگوی دولت ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه اخبار فراوان درباره انتصابات تازه فامیلی در زیرمجموعه دولت از جمله وزارت کار را تکذیب کرد.

علی بهادری جهرمی خبرهای برخی رسانه‌‌ها مبنی بر «تذکر» رئیس جمهوری به وزیر کار درباره «انتصابات این وزارتخانه» را تکذیب کرد و گفت آقای رئیسی پیشتر درخواست ارائه مستند در این خصوص را کرده بود و «هنوز هیچ گونه مستند یا گزارش خاصی در این رابطه ارائه نشده است.»

وی در اظهارات خود چندبار تاکید کرد: «هیچ گونه دستور خاصی نسبت به وزیر خاص یا انتصاب خاصی صادر نشده و صرفا رویه معمول و روال عادی دولت در رسیدگی و نظارت بر موضوعات تبیین شده است.»

این خبر پس از آن منتشر می‌شود که به‌ دنبال انکار مکرر دولت ابراهیم رئیسی از انتصابات فامیلی، برخی رسانه‌ها فهرست جدیدی را از انتصابات «فامیلی» و «اتوبوسی» در دولت سیزدهم منتشر کردند.

قبلا نیز فهرستی ۲۵ نفره از انتصابات فامیلی در وزارت کار منتشر شده بود که روزنامه دولتی «ایران» آن را «تکنیک رسانه‌ای تکرار دروغ» خوانده بود.

فهرست جدید پس از آن منتشر شد که ابراهیم رئیسی در یک برنامه تلویزیونی خطاب به منتقدان خود گفت: «بنده از همه بخش‌های دولت اطلاع دارم. مواردی بوده که گفته‌اند انتصابات فامیلی شده است، پرسیدیم که چهار تا فامیل‌ها را معرفی کنید تا ما هم بدانیم.‎»

وی در این برنامه، به صراحت هرگونه انتصاب فامیلی در زیرمجموعه‌های خود را رد کرد و مدعی شد که دولت وی بنا را بر «شایسته‌سالاری» گذاشته است.