در ادامه شیوع چشمگیر سویه امیکرون از ویروس کرونا در ایران، وزارت بهداشت خبر داد که در شبانه‌روز گذشته ۳۷ هزار و ۳۹۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و ۶۱ تن نیز جان باختند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، از میان مبتلایان جدید نزدیک به دو هزار نفر در بیمارستان بسیتری شده‌اند.

به این ترتیب مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به شش میلیون و ۴۸۳ هزار و ۷۹۹ نفر رسید، و مجموع قربانیان همه‌گیری کرونا به ۱۳۲ هزار و ۶۲۴.

همزمان یک عضو کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ روز پنج‌شنبه احتمال داد که در روزهای آینده، «آمار روزانه اُمیکرون به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر برسد، به شرطی که آزمایش شود.»

با این حال وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در همین روز ادعا کرد که تمام مراکز درمانی کشور و کارکنان تمام بیمارستان‌ها برای مقابله با امیکرون «آمادگی صد درصدی» دارند.

این در حالی است که خدمه درمانی در کشور دو سال است که زیر فشار کار ناشی از ابتلای همگانی به ویروس کرونا بوده و در این مدت تنها چند هفته را از این فشار خلاصی یافته‌اند.

به گزارش خبرگزاری میزان، در دومین هفته از موج ششم کرونا، آمار بستری جدید به ۱۸۴۳۵ نفر رسیده است. هفته قبل، آمار بستری جدید ۱۱۲۴۶ مورد بود.

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، در حال حاضر ۷۷ شهر در وضعیت قرمز، ۱۷۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۸۱ شهر در وضعیت زرد و ۱۱ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

آمار رسمی کرونا در حالی به صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت ایران اعلام می‌شود که مسئولان سازمان نظام پزشکی پیشتر آمار واقعی را چندین برابر این آمار اعلام کرده‌اند.