در حالی که حکومت ایران به مردم معترض اجازه برگزاری تجمع نمی‌دهد و هرگونه تجمع معترضان با خشونت شدید سرکوب می‌شود، مسئول سیاسی سازمان بسیج ادعا کرد «در بهترین حالت جمعیتی که در اغتشاشات اخیر به کف خیابان آمدند ۷۰ هزار نفر بودند».

حکومت ایران اعتراضات مردمی به نظام را اغتشاش می‌خواند و در سرکوب این اعتراضات تاکنون بیش از دویست معترض با شلیک گلوله یا با ضرب و جرح به‌دست نیروهای انتظامی و امنیتی کشته‌اند.

جلال حسینی، مسئول سیاسی سازمان بسیج، روز چهارشنبه، ۲۷ مهر، نه توضیحی درباره روش رسیدن به آمار ۷۰ هزار نفر داد و نه به تجمع‌های حکومتی کم‌رونقی اشاره کرد که مقامات تلاش کردند برای پاسخ به معترضان به راه بیندازند.

آقای حسینی همچنین سن «۷۰ درصد» بازداشت‌شدگان را زیر۲۰ سال اعلام کرد، اما هیچ آماری از شمار دقیق بازداشتی‌های اعتراضات جاری در ایران ارائه نکرده است.

این در حالی است که تاکنون هزاران نفر نیز در جریان اعتراضات زخمی و بازداشت شده‌اند و موج بازداشت فعالان مدنی و سیاسی و دانشجویان و برخی اهل فرهنگ همچنان ادامه دارد.

مسئول سیاسی سازمان بسیج همچنین مدعی شد که از بین بیش از سه میلیون دانشجوی کشور «کمتر از ده هزار و ۵۰۰ نفر» در اعتراضات شرکت کردند.

این مقام بسیج سپاه پاسداران مشخص نکرد که این آمار دقیق از چه منبعی استخراج شده، اما روز گذشته علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در واکنش به اعتراضات گسترده و پیوسته دانشجویان در شمار بسیاری از دانشگاه‌های سراسر کشور، «لَنگ و تعطیل» شدن دانشگاه‌ها را به «دشمنان» نسبت داد.

اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» در ایران از ۲۶ شهریور پش از انتشار خبر جان‌ باختن مهسا امینی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.