در حالی که اعتراضات در ایران همچنان در نقاط مختلف کشور ادامه دارد، محسن منصوری استاندار تهران اعلام کرد مسئولان امنیتی در تلاشند «دو یا سه نقطه در تهران» را برای برگزاری تجمعات تعیین کنند.

منصوری روز جمعه ۲۹ مهر در این باره گفت بررسی این مکان‌ها در شورای تأمین استان تهران انجام می‌شود و این مکان‌ها باید «به لحاظ تامینی [امنیتی] مشکل خاصی نداشته باشند».

او افزود: «به لحاظ ترافیکی امکان دسترسی مناسب داشته باشد و برای مردم چالش ایجاد نکند».

برنامه‌ریزی برای متمرکز کردن تجمعات در مکان‌های خاص در حالی است که جمهوری اسلامی در هفته‌های اخیر هرگونه تجمع مسالمت‌آمیز را سرکوب کرده و تجمع‌هایی را که در داخل دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی و از قبل اعلام شده بود، نیز لغو کرده است.

تلاش برای تحت کنترل درآوردن اعتراضات مردمی با تعیین مکان‌های مورد تایید حکومت در دولت‌های پیشین نیز وجود داشت.

چهار سال پیش و پس از موج اعتراضات سال ۱۳۹۶، محمدحسین مقیمی، استاندار وقت تهران گفت: «دولت مصوبه‌ای را اعلام کرده است که بر اساس آن در محل‌هایی مردم می‌توانند مطالبات و خواسته‌های خود را بیان کنند».

در حالی که معترضان در اعتراضات جاری، اصل نظام و شخص رهبر جمهوری اسلامی را هدف گرفته‌اند، محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس از طرحی برای «فراهم کردن بستر مناسب برای شنیدن اعتراضات مردمی» خبر داده، اما گفته است: «ساز و کار و عناوین برگزاری راهپیمایی‌ها و اجتماعات باید مشخص و هماهنگ شده باشد».

او افزود که حتی شعارهای تجمع هم باید از قبل با فرماندار هماهنگ شود.