با گذشت بیش از یک ماه، دولت سوریه از یک حمله هوایی دیگر اسرائیل در مناطق اطراف دمشق خبر داد.

یک منبع وزارت دفاع سوریه بامداد شنبه به خبرگزاری رسمی این کشور، سانا، اعلام کرد: «دشمن اسرائیلی از شمال شرق دریاچه طبریا حملات هوایی انجام داد و مواضع نزدیک دمشق را هدف قرار داد».

این منبع آگاه مدعی شد که بیشتر موشک‌های اسرائیل از سوی پدافند هوایی سوریه رهگیری شده‌اند و فقط خسارت مادی بر جای مانده است.

کمی قبل از آن، خبرگزاری سوریه گزارش داده بود که پدافند هوایی این کشور «یک حمله موشکی در حریم هوایی دمشق و منطقه جنوبی» را رهگیری کرده است.

به گفته ناظر حقوق بشر سوریه، سازمانی مستقر در بریتانیا، این حملات، پایگاه‌های ارتش سوریه را در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق و جنوب پایتخت هدف قرار دادند.

این سازمان ۲۶ شهریور نیز خبر داده بود که اسرائیل به مواضع استقرار شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق حمله هوایی کرد و پنج سرباز سوری و دو شبه‌نظامی تحت حمایت ایران در این حمله کشته شدند.

چند ماه پیش نیز یک حمله سنگین به فرودگاه بین‌المللی دمشق فعالیت آن را به مدت سه هفته تعطیل کرد.

همچنین بر اساس گزارش این سازمان، ، اسرائیل در تابستان نیز به فرودگاه بین‌المللی حلب حملاتی موشکی کرده است.

رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک و اطلاعاتی منطقه نوشت که اسرائیل حملات خود به فرودگاه‌های سوریه را تشدید کرده تا مانع از استفاده روزافزون جمهوری اسلامی از خطوط هوایی برای ارسال تسلیحات به متحدان خود در سوریه و لبنان از جمله گروه شبه‌نظامی حزب‌الله شود.